Jak działać w social media dla firm?
daje ogromne możliwości. Pozwala budować i rozwijać biznes w Internecie, jak również komunikować się z każdego miejsca na ziemi. Jak działać w social media dla firm? Poznaj złote zasady, którymi warto się kierować.
Social media dla firm – dlaczego warto prowadzić?
social media
.
Jak skutecznie je prowadzić
, jak zaistnieć w sieci oraz czy odniesiemy sukces. Te pytania rodzą się w głowie niemal każdego podążającego za najnowocześniejszymi trendami przedsiębiorcy.
Początkowy mętlik w głowie pomoże opanować uświadomienie sobie morza korzyści, jakie przynosi rozwój biznesu w sieci:
- szybsze i łatwiejsze dzielenie się treścią
- budowanie relacji
- obserwowanie działań konkurencji
- zwiększenie ruchu na stronie
- wyższa pozycja firmy w wynikach wyszukiwania
Social media dla firm – jak prowadzić?
Wybór medium społecznościowego
Na początku należy zdecydować się na medium społecznościowe dla swojej firmy. Czy ma to być Facebook, LinkedIn, a może TikTok?
Decyzja ta podyktowana powinna być rodzajem grupy docelowej danej firmy, czyli osób, do których kierujemy sprzedaż/usługę. Warto brać pod uwagę kilka aspektów, które pomogą nam w tym zadaniu. Są to:
- wiek
- płeć
- zainteresowania
- sytuacja rodzinna/materialna
- przekonania polityczne czy religijne
Przykładowo do młodszych generacji najlepiej przemówią dynamiczne i trendowe filmki na TikToku, natomiast starsze osoby chętnie poczytają dogłębną analizę okraszoną poradami na Facebooku.
Wybór konkretnego medium pociąga za sobą obowiązek zaznajomienia się z jego specyfiką, tj. na Facebooku mile widziane są posty z dłuższym tekstem o luźniejszym lub pół oficjalnym języku. Z kolei na LinkedIn należy zadbać o język biznesowy i profesjonalny.
Jeśli zastanawiacie się jakich zasad przestrzegać przy tworzeniu wyglądu postów, to:
- Unikaj powtarzalności w treściach
- Dopasuj hashtagi, dzięki którym użytkownik szybciej znajdzie to czego szuka.
- Korzystaj z “Wezwań do działania”, emotikonek i spójnych estetycznie szablonów graficznych
Plan działania w Social media dla firm
social media dla firm
. Niezbędne jest:
– posiadanie pomysłów na publikacje (najlepiej mieć przygotowane już kilka postów w zapasie)
– zaplanowanie postów, tak by nie wstawiać ich codziennie pojedynczo
– regularne działanie zgodnie z ustalonym harmonogramem publikacji
– sprawdzanie raportów ilości odwiedzin, kliknięć czy komentarzy i dopasowywanie do nich swoich działań
– połączenie profilu social media z firmową stroną/sklepem internetowym