Agencja Reklamowa Forest Dion

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Forest Dion

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt
Witaj w Bazie wiedzy Tings

Pyt

Co to jest WordPress?


Vogue, Coca Cola, Microsoft News – marki te łączy nie tylko ogromna popularność, lecz także fakt, że ich strony internetowe bazują na WordPressie. Wybór tego oprogramowania nie powinien dziwić zważywszy na fakt, że około 35 % ze wszystkich istniejących stron www jest na nim opartych. Ale czym ono w zasadzie jest?

WordPress to system tworzenia i zarządzania stroną internetową (CMS). Jest to oprogramowanie, które uruchomiono w 2003 roku i od tego czasu stało się najpopularniejszą platformą do tworzenia witryn internetowych na świecie.

CMS, czyli WordPress?


Początkowo WordPress był prostą platformą blogową. Jednak z biegiem czasu rozwinął się i rozszerzył zakres zastosowania – przekształcił się w bardziej funkcjonalny system zarządzania treścią (CMS).
🖨

Obecnie to, co przyciąga ludzi do WordPressa, to jego wszechstronność. Można go używać do tworzenia blogów, katalogów, forów, galerii, witryn biznesowych, sklepów internetowych i wiele więcej.

Oprogramowanie WordPress jest:

  • udostępniane na licencji GNU Public License, co oznacza, że można pobrać i używać go bezpłatnie.
  • napisane w języku skryptowym PHP. Cała zawartość witryny, w tym ustawienia, posty na blogu i strony, są przechowywane w bazie danych. MySQL to najpopularniejsza baza danych, ale niektórzy właściciele witryn decydują się na alternatywne rozwiązanie, takie jak MariaDB lub SQLite.

Co potrafi WordPress?


Oczywiście WordPress na zawsze już zostanie zapamiętany jako fantastyczna aplikacja do blogowania, której sercem jest edytor tekstów Gutenberg. Umożliwia on tworzenie i stylizowanie stron przy użyciu prostych pasków narzędzi formatowania.


Jednak obecnie WordPress potrafi dużo więcej. Oprogramowania tego używać można do tworzenia witryn internetowych dowolnego typu.

Jak pisać dobre nagłówki? Przykłady

Tytuł i nagłówki H1-H6 nie tylko pozwalają nadać treści przystępny format (1), lecz także sprawiają, że staje się ona lubiana przez wyszukiwarkę Google (2).

Dobry nagłówek powinien zatem:

  • – wprowadzać do tematu i określać, co można będzie znaleźć w akapitach pod nim,
  • – zachęcać do zagłębienia się w tekst,
  • – organizować tekst.

Jak pisać dobre nagłówki?

Przy wymyślaniu nagłówków należy wziąć pod uwagę kilka kwestii.

1. Ważna będzie rzeczowość. Lanie wody i nic nie mówiące tytuły tylko odstraszą Czytelnika.
Jak prowadzić swoje social media? to dobry, konkretny nagłówek, który wprowadzi go w ciekawy dla niego temat.
2. Mało znaków, dużo treści. Nikt nie lubi czytać nagłówków na dwie linijki, bo sens takiego zdania się rozmywa.
Przykładem dobrego H1 będzie np. Kampania marketingowa – jak wykorzystać social media?, a przykładem złego – Jak można wykorzystać social media, na przykład Facebook do stworzenia kampanii marketingowej?
3. Odpowiedni język jest ważny. Inaczej będą wyglądały nagłówki H1, H2, H3 w tekście parentingowym o odrze (tu można pisać bardziej familiarnie), a inaczej będzie się prezentował tekst biznesowy o ostatnich spadkach na giełdzie kryptowalut.
4. Zawsze sprawdzają się wyliczanki, np. 10 metod wywabiania plam w domu lub zdania zaczynające się od Naucz się…, Najlepszy sposób na…, Czym jest… albo od konkretnej frazy, np. Migrena – jak się przed nią zabezpieczyć?

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.