Co to jest WordPress?
Vogue, Coca Cola, Microsoft News – marki te łączy nie tylko ogromna popularność, lecz także fakt, że ich strony internetowe bazują na WordPressie. Wybór tego oprogramowania nie powinien dziwić zważywszy na fakt, że około 35 % ze wszystkich istniejących stron www jest na nim opartych. Ale czym ono w zasadzie jest?
WordPress to system tworzenia i zarządzania stroną internetową (CMS). Jest to oprogramowanie, które uruchomiono w 2003 roku i od tego czasu stało się najpopularniejszą platformą do tworzenia witryn internetowych na świecie.
CMS, czyli WordPress?
Początkowo WordPress był prostą platformą blogową. Jednak z biegiem czasu rozwinął się i rozszerzył zakres zastosowania – przekształcił się w bardziej funkcjonalny system zarządzania treścią (CMS).
Obecnie to, co przyciąga ludzi do WordPressa, to jego wszechstronność. Można go używać do tworzenia blogów, katalogów, forów, galerii, witryn biznesowych, sklepów internetowych i wiele więcej.
Oprogramowanie WordPress jest:
- udostępniane na licencji GNU Public License, co oznacza, że można pobrać i używać go bezpłatnie.
- napisane w języku skryptowym PHP. Cała zawartość witryny, w tym ustawienia, posty na blogu i strony, są przechowywane w bazie danych. MySQL to najpopularniejsza baza danych, ale niektórzy właściciele witryn decydują się na alternatywne rozwiązanie, takie jak MariaDB lub SQLite.
Co potrafi WordPress?
Oczywiście WordPress na zawsze już zostanie zapamiętany jako fantastyczna aplikacja do blogowania, której sercem jest edytor tekstów Gutenberg. Umożliwia on tworzenie i stylizowanie stron przy użyciu prostych pasków narzędzi formatowania.
Jednak obecnie WordPress potrafi dużo więcej. Oprogramowania tego używać można do tworzenia witryn internetowych dowolnego typu.
Jak pisać dobre nagłówki? Przykłady
Dobry nagłówek powinien zatem:
- – wprowadzać do tematu i określać, co można będzie znaleźć w akapitach pod nim,
- – zachęcać do zagłębienia się w tekst,
- – organizować tekst.
Jak pisać dobre nagłówki?
Przy wymyślaniu nagłówków należy wziąć pod uwagę kilka kwestii.
Jak prowadzić swoje social media? to dobry, konkretny nagłówek, który wprowadzi go w ciekawy dla niego temat.
Przykładem dobrego H1 będzie np. Kampania marketingowa – jak wykorzystać social media?, a przykładem złego – Jak można wykorzystać social media, na przykład Facebook do stworzenia kampanii marketingowej?