E-commerce – jaka platforma się bardziej opłaca?
E-commerce daje bardzo wiele możliwości biznesowych i co najważniejsze rozwija się w galopującym tempie. Wynika to z faktu, że w obecnych obfitych w coraz więcej doznań czasach, dąży się do ułatwień w wielu dziedzinach życia. Dlatego te wszechobecne modernizacje nie mogły ominąć także sfery zakupów, czyli sklepów internetowych.
E-commerce – co to jest?
Jednak warto zaznaczyć, że e-handel to również wymiana walut, bankowość elektroniczna, aukcje internetowe i inne formy biznesu online.
Platforma e-commerce – co to jest i do czego służy
Oprogramowanie e-commerce zapewnia też bezpieczne zarządzanie danymi, integrację z programami zewnętrznymi i oczywiście e-marketing (
SEO
, blog, rekomendacje itp.).
Rodzaje platform e-commerce
Platformy OTWARTE
Platformy otwarte, czyli tzw. open source są elastyczne, gdyż pozwalają na edycję ogromnej liczby elementów. Działają prawidłowo nawet, gdy strona się powiększa i zdobywa coraz więcej użytkowników. Najpopularniejsze z nich to Prestashop, Woocommerce i Magento. Główne zalety tych platform to:
- możliwość wyboru lub zmiany hostingu,
- operowanie na gotowych acz edytowalnych templatkach,
- dostęp do rozmaitych wtyczek, za pomocą których można dodawać nowe funkcje, np. formularz kontaktowy, blog czy newsletter,
- możliwość wprowadzania zmian w kodzie źródłowym,
- brak opłat miesięcznych za korzystanie z nich.
Zalety platform otwartych brzmią obiecująco, jednak warto zaznaczyć, że nie są one łatwe w obsłudze.
Wymagają wiedzy i umiejętności, aby na nich pracować.
Ponadto należy samodzielnie zintegrować stronę z m.in. kurierami, systemami płatności czy hurtowniami. Oznacza to, że trzeba podpisać umowy z firmami specjalizującymi się w tych usługach.
Platformy ZAMKNIĘTE
Platformy zamknięte powstają dla
prostych rozwiązań e-commerce.
Najbardziej znane platformy to Shoplo i Shoper, a ich największym plusem jest łatwość w obsłudze. Z pozostałych zalety warto wymienić:
- dostęp do gotowych templatek graficznych,
- moduły integracji z usługami takimi jak kurierzy czy systemy płatności,
- nie wymagają profesjonalnej wiedzy do obsługi,
- za aktualizację oprogramowania odpowiada dostawca.
Platformy zamknięte są zdecydowanie łatwiejsze w obsłudze niż te otwarte. Jednak mają też wiele ograniczeń.
Opierają się na zamkniętym silniku, przez co nie można wprowadzać zmian w kodzie i rozwijać funkcjonalności strony.
Ponadto strona sprzedażowa nie staje się Twoją własnością, a Ty w momencie, którym przestaniesz opłacać za nią abonament, to stracisz do niej prawa i dostęp.