Z portalami społecznościowymi
Facebook, Twitter, Pinterest czy inna platforma? Jeśli chcesz ją włączyć w sprzedaż produktów z Twojego sklepu, to musisz zadbać o integrację. Przyjmy się bliżej temu zagadnieniu, aby sprawdzić jak to zrobić i jakie płyną z tego korzyści?
Jak to zrobić?
Najpierw musisz się zdecydować na wybór social medium. Na pewno warto posiadać przynajmniej dwa, ale pod warunkiem, że będziesz je regularnie prowadzić. Następnie należy zamieścić odnośnik do profilu na stronie Twojego sklepu. Najlepiej umieścić go w stopce w postaci widgetu oraz w zakładce kontakt.
Dlaczego warto zintegrować sklep z portalami społecznościowymi?
Szybkie zadowolenie
Na początku należy umożliwić klientom logowanie się na stronę sklepu za pomocą profili społecznościowych. Stanowi to duże udogodnienie i ukłon w stronę Klientów, ponieważ wystarczy kliknąć “zaloguj się przez dane medium społecznościowe”. Dzięki temu użytkownicy zaoszczędzą czas konieczny do wypisywania każdej rubryki w formularzu rejestracyjnym. Ponadto pozwala to sklepowi na zbieranie danych o swoich klientach, co jest wyjątkowo przydatne do analizy grupy odbiorców i projektowaniu strategii marketingowej.
Nie tylko Klienci, ale też Ty
Warto też połączy stronę sklepu z profilami społecznościowymi. Dzięki czemu zapewnimy sobie możliwość udostępniania treści ze sklepu na portalach społecznościowych.
Zaktywizowanie klientów
Integrując sklep z mediami społecznościowymi umożliwiasz klientom udostępnianie oferty sklepu na ich profilach. Mogą oni przykładowo też dodać zdjęcie z produktem zakupionym w Twoim sklepie i oznaczyć go. Dzięki temu sklep wzbudzi zainteresowanie innych i być może pozyska nowych klientów.
Pozostań w kontakcie
Jak pozostać w kontakcie z Klientami? Najlepszy i najszybszym sposobem jest udostępnienie możliwości komentowania produktów i usług sklepu na jego stronie. Pozwala to sklepowi na szybkie reagowanie na opinie klientów oraz umożliwia klientom dzielenie się z innymi swoimi opiniami.
Docieraj do nowych
Posiadanie konta na portalach społecznościowych pozwala na przygotowywanie kreatywnych kampanii społecznych, które pozwolą sklepowi zaangażować klientów w jego markę. Może to być np. konkurs, w którym będzie można wygrać produkty sklepu.