WooCommerce – co to jest?
to wtyczka do WordPressa pozwalająca rozbudować zwykłą stronę o w pełni funkcjonalny sklep internetowy.
, która służy do tworzenia sklepów internetowych. Platforma ta powstała w efekcie projektu studenckiego i pojawiła się na rynku w 2007 roku. Po szeregu modyfikacji i ulepszeń w końcu udało jej się zająć zasłużone miejsce wśród czołówki rozwiązań dla branży e-commerce. Obecnie korzysta z niej ponad 300 000 sklepów internetowych w 195 krajach, w tym marki takie jak McDonald’s czy Decathlon.
Zalety WooCommerce:
Prestashop jest platformą darmową umożliwiającą dostęp do kodu źródłowego. Jednak tak, jak każde oprogramowanie, posiada szereg zalet i wad. Na początek coś dla tych, dla których szklanka jest zawsze do połowy pełna, czyli zalety WooCommerce.
1. Darmowa
Wtyczka WooCommerce jest całkowicie darmowa, dlatego stanowi doskonały wybór w przypadku gdy posiadasz już stronę postawioną na WordPressie. Oznacza to, że Twój sklep będzie dodatkowo wzbogacony o funkcjonalności WordPressa, takie jak blog czy newsletter. Dzięki czemu rozwiniesz swoją firmę i zyskasz zaufanie Klientów.
2. Ogrom funkcji
Co prawda sam WooCommerce ma status wtyczki, jednak takiej, którą można dalej rozbudowywać. Za pomocą dodatkowych rozszerzeń i innych wtyczek można spersonalizować swoją witrynę i wzbogacić ją o rozmaite funkcjonalności, np. wysyłkę produktów, wielojęzyczność, integracje z hurtowniami czy marketing.
3. Różnorodność szablonów
Za pomocą różnorodnych templatek i motywów graficznych można stworzyć estetyczną i wizualnie dopasowaną do profilu firmy stronę. W przypadku tego oprogramowania nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wdrożyć własny projekt graficzny strony.
4. Łatwość w obsłudze
WooCommerce jest proste w instalacji i konfiguracji. Ponadto posiada przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki czemu nietrudno odnaleźć się w obsłudze strony.
Wady WooCommerce
1. Brak skalowalności
Skalowalność pozwala na postawienie kilku stron i ich obsługę z poziomu jednego panelu administracyjnego. WooCommerce w odróżnieniu od Prestashop nie posiada zaawansowanych mechanizmów umożliwiających skalowalność. Dlatego nie jest polecany dla dużych firm. Najlepiej sprawdza się w przypadku tych mniejszych firm.
2. Brak automatycznych aktualizacji
Woocommerce wymaga regularnej aktualizacji, aby podtrzymać prawidłowe działanie strony, a także jej bezpieczeństwo. Niestety oprogramowanie to nie zapewnia aktualizacji w formie automatycznej, dlatego trzeba zadbać o nią samodzielnie.
3. Kosztowne wtyczki
Do stworzenia atrakcyjnego i wysoce funkcjonalnego sklepu potrzeba czegoś więcej niż podstawowych wtyczek. Wiele z nich niestety wykracza poza darmowy pakiet, dlatego chcąc stworzyć jakościową stronę, będzie trzeba je dodatkowo zakupić.
4. Wymogi
WooCommerce wymaga wykupienia miejsca na serwerze (hosting) oraz zadbania o certyfikat SSL, który uwiarygodni bezpieczeństwo strony sprzedażowej. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami.