WooCommerce – co to jest?
WooCommerce to wtyczka do WordPressa pozwalająca rozbudować zwykłą stronę o w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Reprezentuje oprogramowanie typu Open-Source, co oznacza, że nie tylko można modyfikować jego kod źródłowy, lecz także korzystać z niego za darmo. Świetnie sprawdza się zarówno do tworzenia prostych sklepów, jak i do tych większych. Prostota obsługi sprawiła, że zyskała swoich sympatyków i obecnie ponad 28% sklepów opiera się właśnie o WooCommerce.
Zalety Woocommerce
1. Darmowa
Wtyczka WooCommerce jest całkowicie darmowa, dlatego stanowi doskonały wybór w przypadku gdy posiadasz już stronę postawioną na WordPressie. Oznacza to, że Twój sklep będzie dodatkowo wzbogacony o funkcjonalności WordPressa, takie jak blog czy newsletter. Dzięki czemu rozwiniesz swoją firmę i zyskasz zaufanie Klientów.
4. Łatwość w obsłudze
WooCommerce jest proste w instalacji i konfiguracji. Ponadto posiada przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki czemu nietrudno odnaleźć się w obsłudze strony.
2. Ogrom funkcji
Co prawda sam WooCommerce ma status wtyczki, jednak takiej, którą można dalej rozbudowywać. Za pomocą dodatkowych rozszerzeń i innych wtyczek można spersonalizować swoją witrynę i wzbogacić ją o rozmaite funkcjonalności, np. wysyłkę produktów, wielojęzyczność, integracje z hurtowniami czy marketing.
5. Bezpieczeństwo
Woocommerce, a także WordPress uchodzą za w pełni bezpieczne platformy pod warunkiem, że dbamy o ich regularne aktualizacje.
3. Różnorodność szablonów
Za pomocą różnorodnych templatek i motywów graficznych można stworzyć estetyczną i wizualnie dopasowaną do profilu firmy stronę. W przypadku tego oprogramowania nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wdrożyć własny projekt graficzny strony.
6. Wsparcie techniczne
Gdy pojawi się problem z działaniem Twojej strony, to z WooCommerce nie zostaniesz na lodzie. Oprogramowanie oferuje swoim klientom wsparcie techniczne oraz merytoryczne.
Wady Woocommerce
1. Brak skalowalności
Skalowalność pozwala na postawienie kilku stron i ich obsługę z poziomu jednego panelu administracyjnego. Woocommerce w odróżnieniu od Prestashop nie posiada zaawansowanych mechanizmów umożliwiających skalowalność. Dlatego nie jest polecany dla dużych firm. Najlepiej sprawdza się w przypadku tych mniejszych firm
3. Aktualizacje
Woocommerce wymaga regularnej aktualizacji, aby podtrzymać prawidłowe działanie strony, a także jej bezpieczeństwo. Niestety oprogramowanie to nie zapewnia aktualizacji w formie automatycznej, dlatego trzeba zadbać o nią samodzielnie.
2. Kosztowne wtyczki
Do stworzenia atrakcyjnego i wysoce funkcjonalnego sklepu potrzeba czegoś więcej niż podstawowych wtyczek. Wiele z nich niestety wykracza poza darmowy pakiet, dlatego chcąc stworzyć jakościową stronę, będzie trzeba je dodatkowo zakupić.
4. Wymogi
WooCommerce wymaga wykupienia miejsca na serwerze (hosting) oraz zadbania o certyfikat SSL, który uwiarygodni bezpieczeństwo strony sprzedażowej. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami.