Z kurierzy
Posiadanie sklepu internetowego, za pomocą którego Klienci mogą zamawiać produkty to jedno. Drugą niezwykle ważną kwestią, w procesie internetowych zakupów, jest obsługa wysyłania paczek. Żaden sklep internetowy nie mógłby sprawnie działać i przyciągać Klientów bez integracji z kurierem. To oczywiste, że skoro ktoś zamawia online, to nie planuje odbierać produktu osobiście w sklepie, przynajmniej w znacznej większości przypadków.
Integracja z Allegro
Allegro jest niewątpliwie najbardziej znaną platformą sprzedażową, dlatego to właśnie od niej warto rozpocząć integrację. Można to zrobić na dwa sposoby:
Integracja z Ceneo
Ceneo jest to porównywarka cenowa, z którą warto zintegrować swój sklep, jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie. W tym celu należy wygenerować plik XML i wgrać go na stronie Ceneo. Jest to bardzo proste, szczególnie biorąc pod uwagę korzyści, które z tego płyną. Więcej informacji na temat integracji sklepu z platformą Ceneo można szukać
tutaj.
Dlaczego warto oferować kilka firm kurierskich?
Jeśli na stronie brakuje ulubionej formy dostawy, to statystycznie wpływa to negatywnie na odbiór sklepu i często przekłada się na decyzję o porzuceniu zakupów. Natomiast wybór przekłada się na poczucie satysfakcji z zakupów, ponieważ Klient będzie mógł samodzielnie zdecydować, jaka forma i czas dostawy odpowiada mu najbardziej. Warto też pamiętać, żeby podejmować współpracę z firmami kurierskimi, które oferują przesyłki dostosowane do rodzaju i wielkości zamówionego produktu. Z dostępnych na rynku opcji są: przesyłki kurierskie, przesyłki pocztowe i punkty odbioru.
Korzyści
Integracja z firmami kurierskimi to najlepszy sposób na automatyzację procesu wysyłania produktów. Usprawnienie procesu sprzedaży i dostęp do łatwych zwrotów to najważniejsze korzyści. Ponadto zapewnienie szerokiego wyboru można śmiało określić jako podświadomą strategię-wabik na klientów, a wiadomo jest, że gromadzenie coraz większej grupy klientów wpłynie na umocnienie pozycji sklepu na rynku.