Agencja Reklamowa Forest Dion

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Forest Dion

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?

Jak sprawdzić, czy nasze działania mają sens? To pytanie zadają sobie filozofowie od lat. Prawdą jest, że w życiu stanowi to wielkie wyzwanie, jednak w Internecie okazuje się to bułką z masłem. Jeśli posiadasz stronę www lub sklep online, to wiesz, jak ważne jest pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie relacji z tymi stałymi. A skąd wiedzieć jak to robić? Tak się składa, że narzędzie Google Analytics pomoże Ci poznać zachowania osób odwiedzających Twoją witrynę. Zainteresowany? Dowiedz się, dlaczego warto korzystać z Google Analytics.

Google Analytics. Co to jest?

Google Analytics to bezpłatny program to analityki internetowej od firmy Google. Narzędzie to monitoruje ruch na naszej stronie internetowej czy też aplikacji mobilnej. Dzięki czemu możliwe staje się analizowanie statystyk strony, czyli tzw.zachowań osób ją odwiedzających. Informacje, które wchodzą w zakres raportów dotyczą m.in: liczby odwiedzin strony, czasu na niej spędzonego, źródła odwiedzin czy słów kluczowych używanych przez osoby odwiedzające.

Sprawdźmy zatem dlaczego warto korzystać z Google Analytics.

6 powodów, dla których warto korzystać z Google Analytics

  1. Łatwa integracja

Google Analytics jest proste i intuicyjne w obsłudze, dlatego bezproblemowo zintegrujesz go ze swoją witryną internetową. Ponadto narzędzie to świetnie współpracuje z innymi programami Google.

  1. Konwersja

Za pomocą współczynnika konwersji jesteśmy w stanie dociec, czy użytkownicy robią na stronie to, co chcieliśmy, żeby robili. Przykładowo odnosi się on działań takich jak: dodanie produktu do koszyka, zapisanie się do newslettera czy kliknięcie w konkretną zakładkę.

Oczywiście im jest wyższy współczynnik konwersji, tym lepiej. Oznacza to, że wdrożone przez nas działa zwieńczone są sukcesem.

  1. Skąd przychodzą osoby odwiedzające?

Google Analytics pozwala sprawdzać, skąd na naszą stronę dostały się osoby ją odwiedzające. A w jaki sposób nasza strona może pozyskać ruch? Przykładowo przez wyszukiwarkę Google albo linki przekierowujące czy też płatne reklamy. Innymi słowy, sprawdzamy źródło odwiedzin. Wiedza ta jest niezwykle cenna, gdyż pomaga skonfrontować się ze skutecznością działań marketingowych, które prowadzimy.

  1. Raporty wielowymiarowe

Google Analytics dostarcza ogrom raportów zawierających statystyki na temat zachowania osób odwiedzających stronę. Naprawdę warto z nich korzystać, ponieważ pomagają zrozumieć, jak różne elementy wpływają na wyniki. Jeden z raportów odnosi się m.in. do wiedzy na temat odbiorców, czyli danych demograficznych, ich zainteresowań czy informacji o urządzeniu, z jakiego korzystali do oglądania Twojej strony. W innym podsumowaniu można dowiedzieć się więcej na temat ruchu na stronie i jego źródła. Google Analytics udostępnia także raport dotyczący zachowania użytkowników. Odpowiada on pytanie jak odwiedzające stronę internetową osoby z niej korzystają – w co klikają czy czego szukają na Twojej witrynie.

  1. Narzędzia do segmentowania

Segmentacja danych należy do istotnych elementów analizy grupy użytkowników. Google Analytics pozwala na pogrupowanie danych według określonych kryteriów. Dlatego możliwe jest przeanalizowanie jedynie części danych, np. odnoszących się do lokalizacji osób najczęściej odwiedzających stronę. Tak więc zyskujemy możliwość dogłębnej analizy danego zagadnienia.

  1. Dostęp do danych w czasie rzeczywistym

Google Analytics obserwuje zachowania użytkowników w czasie rzeczywistym. Dzięki temu może wprowadzać zmiany na bieżąco po to, aby poprawić marketing i w efekcie wyniki.

Jak korzystać z GA?

Dane na temat zachowań osób odwiedzających stronę zbierają się od momentu połączenia jej z narzędziem Google Analytics. Dlatego warto zrobić to jak najszybciej, ale jak? W tym celu należy utworzyć konto na stronie Google Analytics, wypełnić oraz zaznaczyć wszystkie wymagane pola. Aby dowiedzieć się, jak poprawnie skonfigurować Google Analytics, to wejdź w ten link.

Jeśli chcesz skorzystać z całego potencjału GA, to samo wdrożenie tego narzędzia nie wystarczy. Warto połączyć konto na GA z innymi programami oferowanymi przez Google. Najważniejszym z perspektywy pozyskiwania klientów/odbiorców wydaje się Google Ads. Dzięki połączeniu oby kont zyskujesz możliwość analizy przeprowadzonych kampanii reklamowych. Przykładowo poznajesz, do ilu osób trafił Twój komunikat, dzięki czemu będziesz mógł zastosować na tę grupę kolejne działania marketingowe (tzw. remarketing).

Podsumowanie

Google Analytics to narzędzie, które dostarcza statystyk na temat zachowania osób odwiedzających stronę internetową. Śledzenie tych informacji pozwala na stworzenie celowanych działań marketingowych.

Największe zalety GA to łatwa integracja, narzędzie do segmentowania i dostęp do danych w czasie rzeczywistym.

Warto połączyć GA z innymi narzędziami od Google, np. Google Ads, aby móc analizować efekty przeprowadzonych kampanii.

Popularne artykuły

redakcja

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.