Wizytówka Google Moja Firma – klucz do sukcesu
Wizytówka Google to kluczowy element budowania widoczności firmy. Jest to doskonałe rozwiązanie zarówno dla większych działalności, jak i mniejszych lokalnych firm. Czym zatem jest wizytówka Google Moja Firma i dlaczego jej posiadanie jest tak istotne dla Twojej działalności? W niniejszym artykule znajdziesz odpowiedzi na te i inne pytania. Zapraszamy do lektury.
Wizytówka Google Moja Firma – co to?
Wizytówka Google Moja Firma przedstawia profil firmy, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarce. Jego zawartość można uzupełnić dowolną treścią, jednak najważniejsze, żeby dostarczyć użytkownikom przydatnych informacji na temat Twojej działalności. Dlatego najczęściej spotyka się: dane kontaktowe, numer telefonu, godziny otwarcia i mapkę z lokalizacją firmy.
Założenie wizytówki jest całkowicie darmowe – każdy może stworzyć ją dla swojej firmy. Pamiętaj jednak, że jej stworzenie nie oznacza, że jest ona od razu aktywna. Google musi najpierw zweryfikować czy firma ta jest autentyczna. Dlatego możesz spodziewać się listu z kodem aktywacyjnym na adres siedziby Twojej firmy (posiadanie jej fizycznej siedziby jest wymagane).
Do czego służy wizytówka Google Moja Firma?
Wiesz już, czym jest wizytówka Google Moja Firma, ale być może nadal nie widzisz sensu w jej tworzeniu? Gwarantuję, że po przeczytaniu tego artykułu się to zmieni!
Sprawdźmy zatem, dlaczego warto ją mieć.>
- Pozwala zaprezentować profil firmy i w łatwy sposób go wyszukać
Wyobraź sobie sytuację: wprowadzasz się na nowe osiedle i chcesz sprawdzić, jakie sklepy spożywcze znajdują się w Twojej okolicy. Zapewne zrobisz to, wpisując w wyszukiwarkę Google hasło: sklep spożywczy osiedle x. W wynikach wyszukiwania pojawią Ci się właśnie rozmaite wizytówki sklepów z Twojej okolicy.
Widzisz, jak oczywista wydaje się ta czynność. Dlatego jeżeli chcesz, żeby Twój biznes stał się rozpoznawalny, to powinieneś zrobić to samo – stworzyć swoją wizytówkę Google Moja Firma. Dzięki temu potencjalni klienci szukający usług będą mogli odnaleźć właśnie Ciebie.
- Umożliwia natychmiastowe sprawdzenie podstawowych danych na temat Twojej firmy.
Jest to przydatne zarówno w sytuacji, w której użytkownik nie zna jeszcze Twojej firmy, jak i wtedy kiedy po prostu chce przypomnieć sobie np. jej lokalizację. Innymi słowy, wpisanie jej nazwy w wyszukiwarce oznacza natychmiastowe wyświetlenie podstawowych informacji na temat Twojego biznesu.
- Umożliwia zbieranie opinii Klientów
W wizytówce Google występuje opcja wystawiania ocen i komentarzy przez użytkowników. Zbieranie opinii klientów jest niezwykle istotne z perspektywy popularności naszej marki oraz pozytywnie wpływa na budowanie zaufania u klientów. Jednak jednocześnie zdarzają się sytuacje, w której ktoś (często konkurencja) próbuje zaszkodzić naszemu wizerunkowi, wystawiając negatywne oceny. Na nasze nieszczęście opinii Google nie można usunąć. Dlatego pamiętaj, żeby zawsze reagować na każdy rodzaj komentarzy zarówno na te pozytywne, jak i negatywne.
Jak poprawić swoją widoczność, czyli sposoby na wypozycjonowanie profilu swojej firmy
Po pierwsze… Chcesz, żeby Twoja wizytówka przełożyła się na rzeczywiste korzyści? Aby zwiększyć ilość wyświetleń należy:
- skrupulatnie uzupełnić ją o najważniejsze informacje,
- dodać jakościowe zdjęcia siedziby Twojej firmy, zespołu pracowników, produktów, które sprzedajesz itd.,
- dbać o to, żeby klienci wystawiali opinie,
- odpowiadać na wszystkie oceny i opinie oraz pytania zadawane przez użytkowników,
- jeśli masz taką możliwość, to regularnie załączaj linki do artykułów blogowych z Twojej strony www./li>
Po drugie… Informacje zamieszczone w wizytówce możesz stale aktualizować. Dlatego w przypadku, gdy zmienisz siedzibę firmy albo godziny otwarcia, to zadbaj o poprawność danych.
Po trzecie… Możesz stale sprawdzać statystyki Google związane z Twoją wizytówką m.in. (1) liczbę jej wyświetleń w wynikach wyszukiwania, (2) liczbę wyszukiwań nazwy Twojej firmy w Google oraz Google Maps, (3) liczbę przejść z wizytówki na Twoją witrynę. Nie ignoruj tego, bo informacje z nich pozyskane mogą pomóc Ci w rozwoju i ulepszaniu wizerunku firmy.
Po czwarte… Pamiętaj! Samo utworzenie wizytówki nie załatwia sprawy budowanie pozycji Twojej firmy w Internecie raz na zawsze. Algorytmy Google działają w ten sposób, że promują firmy, które regularnie dodają zdjęcia, artykuły czy pozyskują opinie Klientów. Takie działania wskazują na to, że Twój biznes żyje i dba o swoją widoczność w sieci.
Jak założyć własną wizytówkę Google Moja Firma?
Poniżej przedstawiamy proste kroki, które pozwolą Ci dodać firmę do wizytówki.
- Załóż konto Google dedykowane Twojej firmie i następnie się na nie zaloguj.
- Następnie wejdź w panelGoogle Moja Firma i wpisz nazwę swojej firmy.
- Uzupełnij informacje o swojej firmie.
- Dodaj siedzibę swojej firmy i określ czy obsługujesz klientów poza tą lokalizacją.
- Dodaj dane kontaktowe i adres strony internetowej.
To już koniec tworzenia wizytówki Google Moja Firma, teraz jeszcze:
- Został etap weryfikacji, tj. Google sprawdza, czy Twoja firma rzeczywiście istnieje
- W przypadku pozytywnej weryfikacji otrzymasz kod aktywacyjny i dopiero po jego wpisaniu Twoja wizytówka będzie widoczna w wynikach wyszukiwania.