Agencja Reklamowa Forest Dion

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Forest Dion

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Jak zwiększyć konwersję na stronie internetowej?

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej jest kluczowe właściwie dla każdej firmy. Jednak sama obecność w Internecie nie gwarantuje sukcesu. Wyznaczone cele biznesowe możliwe będą do osiągnięcia, jeżeli strona internetowa przyciągnie uwagę zarówno klientów, jak i robotów Google. Jakie są skuteczne sposoby na zwiększenie konwersji? Jak osiągnąć ten cel i co to w ogóle oznacza?

Konwersja to pożądane działanie, jakie podejmuje użytkownik na stronie internetowej, np. dokonanie zakupu.

Optymalizacja treści na stronie internetowej

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na konwersję jest oczywiście treść na stronie internetowej. Powinna być ona przede wszystkim zwięzła, klarowna i łatwa do przyswojenia dla osoby, która nie jest ekspertem w branży (o ile firma nie oferuje swoich usług/produktów jedynie dla specjalistów). Ważne jest, aby tekst był dostosowany do potrzeb odbiorcy i dokładnie omawiał dane zagadnienie oraz zawierał odpowiednie słowa kluczowe, które wpłyną na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Treść powinna być również atrakcyjna wizualnie.

Na stronie internetowej zamieścić można m.in.:

  • zdjęcia;
  • infografiki;
  • krótkie i proste animacje.

Zwiększ konwersję dzięki CTA

CTA (Call to Action) w tłumaczeniu na język polski – „wezwanie do działania” to element, który ma na celu skłonienie użytkownika do podjęcia pożądanego działania. Pomaga wskazać jakie kroki na stronie internetowej powinni wykonać. Niezwykle istotne jest to, aby CTA było umieszczone w widocznym miejscu i przyciągało uwagę potencjalnych klientów. Wezwanie do działania może być zlokalizowane w różnych miejscach na stronie, np. w nagłówku, na końcu strony lub w formie pop-up’a.

Call to Action pozwala na skuteczne prowadzenie użytkowników do podjęcia pożądanego działania, np.:

  • zakupu produktu;
  • zapisania się do newsletter’a;
  • wypełnienia formularza kontaktowego.

Poprawa użyteczności strony

Użyteczność strony to kluczowy czynnik wpływający na konwersję. Strona powinna być łatwa w nawigacji i intuicyjna w obsłudze. Ważne jest, aby klienci mieli łatwy dostęp do informacji o produktach/usługach. Proces zakupowy powinien być jak najprostszy i intuicyjny. Należy również zadbać o szybkość ładowania strony, ponieważ długie oczekiwanie bardzo często zniechęca potencjalnego klienta. Najlepszym sposobem na zapobieganie zbyt długiemu ładowaniu się strony jest zmniejszenie rozdzielczości zdjęć oraz usunięcie filmików (przynajmniej ze strony głównej). Lepszym pomysłem będzie wstawienie na stronę linku przekierowującego użytkownika na platformę YouTube.

Polecamy również przeczytać artykuł Strona internetowa od podstaw.

Kategorie:

Popularne artykuły

doradca

marcin

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.