Jak wybrać kolory dla swojego logo?
Jak wybrać kolory dla swojego logo? Od czego zacząć przy projekcie logotypu firmy?
Każdy właściciel firmy chce, żeby jego marka była rozpoznawalna wśród konkurencji. Dąży do oryginalności, chce zapaść w pamięć i wzbudzić pozytywne skojarzenia. Dlatego też wybór kolorów i znaku firmowego jest bardzo ważną kwestią w tworzeniu wizerunku każdej firmy.
Jak wybrać kolory dla swojego logo?
Zakładając firmę każdy właściciel staje przed bardzo ważnym zadaniem – nadanie nazwy. To bardzo ważny moment i ma ogromny wpływ na to, jak w przyszłości będzie rozwijała się marka. Za nazwą nierozłącznie podąża logo firmy. Jeśli logotyp będzie od początku dobrze zaprojektowany, zapadnie w pamięć klienta, wzbudzi pozytywne emocje.
Symbol firmy – inwestycja na przyszłość
Wybór odpowiedniego znaku graficznego to bardzo odpowiedzialna decyzja. Warto w tym momencie wspomóc się wiedzą i doświadczeniem, aby budować rozpoznawalność firmy i odróżnić się od konkurencji. Unikalny, oryginalny symbol powinien nawiązywać zarówno kształtem, jak i kolorystyką do charakteru i branży, w której działamy. Ogólny charakter i przekaz powinny być spójne i zapadać w pamięć. To niezwykle trudne zadanie.
Logo – o co tyle hałasu?
Na każdym kroku spotykamy się ze znakami firmowymi, logotypami, emblematami. Jaki jest cel stosowania logo dla firm?
- odróżnienie od konkurencji, pokazanie mocnych stron naszej firmy, nietuzinkowy obraz, który zostanie w pamięci klienta
- początek drogi w budowaniu całej identyfikacji wizualnej
- ogólne nakierowanie na charakter firmy, priorytety, pierwszy przekaz i skojarzenie
Prosto do celu, czyli jak zaprojektować swoje logo i jak wybrać kolory dla swojego logo
- mniej – znaczy więcej – prosty, trafiony projekt graficzny łatwiej zapadnie w pamięć, niż skomplikowany, trudny w odbiorze symbol
- gra kolorów – odpowiedni dobór barw ma ogromne znaczenie, również w podświadomym odczytywaniu emblematu
- raz, a dobrze – dobrze zaprojektowane logo powinno służyć latami i budować rozpoznawalność na rynku
Siła kolorów – pierwsze wrażenie i skojarzenia czyli jak wybrać kolory dla swojego logo
Barwy i odczucia z nimi związane towarzyszą człowiekowi na każdym kroku. Mocno wpływają na samopoczucie, nastrój, a nawet na szybkość reakcji. Dobór kolorów podczas projektowania logo ma znacząco oddziałuje na jego późniejszy odbiór.
Przykładowe funkcje kolorów:
- czerwony – krzykliwy, przykuwający uwagę, symbol miłości, energii, działania, ostrzegawczy
- zielony – harmonia, przyroda i świeżość, bezpieczeństwo, często kojarzony z ekologią
- błękitny – świeżość, chłód, czystość, przestrzeń
- żółty – radość, optymizm, słońce
- czarny – prostota, elegancja, styl, w niektórych przypadkach smutek i żałoba
Idealne połączenie – przepis na sukces!
Perfekcyjnie zaprojektowane logo połączy zatem starannie dobrane kolory z odpowiednio zaprojektowaną formą. Wielu właścicieli chce mieć realny wpływ na ostateczny wygląd logo – i bardzo dobrze. Jednak w ogromnej większości doświadczony specjalista będzie w stanie połączyć nasz indywidualny charakter z aktualnie panującymi trendami i przekazem konkretnej firmy tak, aby ostateczny efekt trafiał dokładnie w sedno.
Jeśli zależy Ci na udanym i skutecznym projekcie koniecznie zajrzyj tutaj.