Jak wybrać kolory dla swojego logo?
![](https://forestdion.pl/wp-content/uploads/2021/09/Add-a-heading-62-1568x883.png)
Jak wybrać kolory dla swojego logo? Od czego zacząć przy projekcie logotypu firmy?
Każdy właściciel firmy chce, żeby jego marka była rozpoznawalna wśród konkurencji. Dąży do oryginalności, chce zapaść w pamięć i wzbudzić pozytywne skojarzenia. Dlatego też wybór kolorów i znaku firmowego jest bardzo ważną kwestią w tworzeniu wizerunku każdej firmy.
Jak wybrać kolory dla swojego logo?
Zakładając firmę każdy właściciel staje przed bardzo ważnym zadaniem – nadanie nazwy. To bardzo ważny moment i ma ogromny wpływ na to, jak w przyszłości będzie rozwijała się marka. Za nazwą nierozłącznie podąża logo firmy. Jeśli logotyp będzie od początku dobrze zaprojektowany, zapadnie w pamięć klienta, wzbudzi pozytywne emocje.
Symbol firmy – inwestycja na przyszłość
Wybór odpowiedniego znaku graficznego to bardzo odpowiedzialna decyzja. Warto w tym momencie wspomóc się wiedzą i doświadczeniem, aby budować rozpoznawalność firmy i odróżnić się od konkurencji. Unikalny, oryginalny symbol powinien nawiązywać zarówno kształtem, jak i kolorystyką do charakteru i branży, w której działamy. Ogólny charakter i przekaz powinny być spójne i zapadać w pamięć. To niezwykle trudne zadanie.
Logo – o co tyle hałasu?
Na każdym kroku spotykamy się ze znakami firmowymi, logotypami, emblematami. Jaki jest cel stosowania logo dla firm?
- odróżnienie od konkurencji, pokazanie mocnych stron naszej firmy, nietuzinkowy obraz, który zostanie w pamięci klienta
- początek drogi w budowaniu całej identyfikacji wizualnej
- ogólne nakierowanie na charakter firmy, priorytety, pierwszy przekaz i skojarzenie
Prosto do celu, czyli jak zaprojektować swoje logo i jak wybrać kolory dla swojego logo
- mniej – znaczy więcej – prosty, trafiony projekt graficzny łatwiej zapadnie w pamięć, niż skomplikowany, trudny w odbiorze symbol
- gra kolorów – odpowiedni dobór barw ma ogromne znaczenie, również w podświadomym odczytywaniu emblematu
- raz, a dobrze – dobrze zaprojektowane logo powinno służyć latami i budować rozpoznawalność na rynku
Siła kolorów – pierwsze wrażenie i skojarzenia czyli jak wybrać kolory dla swojego logo
Barwy i odczucia z nimi związane towarzyszą człowiekowi na każdym kroku. Mocno wpływają na samopoczucie, nastrój, a nawet na szybkość reakcji. Dobór kolorów podczas projektowania logo ma znacząco oddziałuje na jego późniejszy odbiór.
Przykładowe funkcje kolorów:
- czerwony – krzykliwy, przykuwający uwagę, symbol miłości, energii, działania, ostrzegawczy
- zielony – harmonia, przyroda i świeżość, bezpieczeństwo, często kojarzony z ekologią
- błękitny – świeżość, chłód, czystość, przestrzeń
- żółty – radość, optymizm, słońce
- czarny – prostota, elegancja, styl, w niektórych przypadkach smutek i żałoba
Idealne połączenie – przepis na sukces!
Perfekcyjnie zaprojektowane logo połączy zatem starannie dobrane kolory z odpowiednio zaprojektowaną formą. Wielu właścicieli chce mieć realny wpływ na ostateczny wygląd logo – i bardzo dobrze. Jednak w ogromnej większości doświadczony specjalista będzie w stanie połączyć nasz indywidualny charakter z aktualnie panującymi trendami i przekazem konkretnej firmy tak, aby ostateczny efekt trafiał dokładnie w sedno.
Jeśli zależy Ci na udanym i skutecznym projekcie koniecznie zajrzyj tutaj.