3 błędy w identyfikacji wizualnej marki
Stwarzając identyfikację wizualną marki musisz przede wszystkim zadbać o profesjonalizm, dobry pomysł i spójność. Zobacz, jakie błędy w identyfikacji wizualnej marki możesz popełnić nie mając konkretnej wiedzy i doświadczenia.
Błędy w identyfikacji wizualnej marki
- Droga na skróty, czyli szukanie oszczędności
Zamiast zaufać fachowcowi, wolisz zaoszczędzić. Jeśli nigdy nie zakładałeś strony internetowej i chcesz zrobić to sam owszem zaoszczędzisz, ponieważ zapłacisz za sam hosting oraz domenę – ale jakim kosztem. Źle dobrany szablon, zła czcionka, nie ciekawa kolorysta, niedopracowane logo, brak menu, brak stopki itp. Na to wszystko możesz natrafić samemu zakładając stronę i korzystając z darmowych motywów, które nie są tak rozbudowane jakbyś tego oczekiwał. Jeśli chcesz stworzyć identyfikację wizualną marki zaufaj specjalistą jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności.
- Brak loga
Jeśli chcesz zbudować identyfikację wizualną musisz posiadać logo. W tym wypadku również zaufaj fachowcom jeśli nie jesteś grafikiem. Profesjonalne logo to koszt kilkuset złotych. Ważne aby współgrało ono kolorystycznie z motywem strony. Pamiętaj, aby takie samo logo dodać na wszystkich kontach w mediach społecznościowych, inaczej klient będzie rozkojarzony i nie będzie wiedzieć czy to twoja marka czy jakaś inna.
- Brak spójności
Produkt to nie wszystko. Klienta bardziej przyciągnie profesjonalnie wykonana strona. Ważne są również artykuły na blog, które muszą być spójne – wyróżniać się zdjęciami, ciekawymi wpisami i posiadać wspólną cechę nawet jeśli są pisane przez różne osoby. Chaos informacyjny oraz wizualny odstrasza klientów. W identyfikacji wizualnej marki ważne jest by czytelnik poczuł, że to co robisz jest spójne.
Benita Laskowska