Najczęstsze błędy przy projektowaniu logo
Jakie są błędy przy projektowaniu znaku graficznego naszej firmy? Czy istnieje recepta na logo idealne? Na co należy zwrócić uwagę?
Mając wiedzę z zakresu wpływu logo na sukces firmy, warto pamiętać, że samo w sobie logo nie gwarantuje sukcesu, a błędy przy projektowaniu logo się zdarzaja. Prócz samego posiadania znaku graficznego, należy znać kilka zasad, które pozwolą przyciągnąć klientów i uchronią nas od złego wizerunku naszej firmy.
Błędy przy projektowaniu logo
-
Zakup gotowego logo
Generator logo brzmi zachęcająco dla początkujących przedsiębiorców, gdyż nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu i pieniędzy. Tylko, czy gotowy znak graficzny pozwoli nam na wyróżnienie się wśród konkurencji? Nikt nie powinien rozpoczynać swojej przygody biznesowej wpadką wizualną, która wpływa na wizerunek firmy. Gotowe znaki graficzne mogą posiadać nieestetyczny i mało profesjonalny wygląd, co przekłada się negatywny odbiór ze strony klienta. Należy zatem podejść fachowo do tworzenia logo, aby nie tylko nasze usługi świadczyły o profesjonalizmie.
-
Modyfikacja
Można zauważyć, jak ogromne korporacje modyfikują swój znak graficzny na przestrzeni lat. Jest to zabieg mający na celu dopasowanie się do panujących trendów. Warto jednak pamiętać, że naśladowanie nie jest dobrym kierunkiem do stworzenia unikalnego dla nas projektu. Warto z czasem uwspółcześnić logo, pamiętając o zachowaniu spójności z funkcją, jaką pełni nasza firma.
-
Przekombinowanie
W tworzeniu logo należy pamiętać, iż prostota to nasz największy sprzymierzeniec, a większość z nas jest wzrokowcami. Błędy przy projektowaniu logo to przekombinowanie. Im znak naszej firmy prostszy, tym łatwiej jest go zapamiętać. Nasi klienci nie będą w stanie zapamiętać przesadzonego symbolu, z mnóstwem niepotrzebnych detali. Logo powinno wpadać w oko, a nie wymagać zbędnego rozmyślania nad tym, co twórca miał na myśli.
-
Rozmiar ma znaczenie
Projektując firmowy znak graficzny, powinniśmy zakładać, że zostanie on z nami na wiele lat, a rozwój naszej działalności doprowadzi nas do reklamowania się na banerach, plakatach, koszulkach, czy autobusach. Mały niepozorny znaczek nie jest dobrym kierunkiem dla identyfikacji wizualnej, więc warto pamiętać, że logo musi prezentować się nienagannie w każdym formacie. Uniwersalność zapewni nam piękny wygląd znaku, niezależnie od jego umiejscowienia.
-
Samodzielne projektowanie
Młodzi przedsiębiorcy mają skłonność do bagatelizowania wartości logo w dalszym rozwoju. Identyfikacja wizualna firmy często nie jest brana pod uwagę, pod względem inwestycji w dalszy rozwój. Samodzielne próby stworzenia znaku graficznego bez żadnych umiejętności lub zlecenie “znajomemu posiadającemu Photoshopa”, prowadzi do sygnowania firmy amatorskim logo i może mieć negatywny wpływ na postrzeganie wykonywanych przez nas usług. W tym wypadku zainwestowanie w grafika, który stworzy profesjonalny projekt, uchroni nas przed klęską wizerunkową.
-
Amatorskie projekty
Profesjonalista. Czy aby na pewno? Remontując kuchnię, idąc do fryzjera, lub oddając dziecko do przedszkola, oczekujemy u ludzi profesjonalizmu w swojej dziedzinie. Tak samo powinniśmy podchodzić do osób, którym powierzamy projekt stworzenia logo. W internecie roi się od grafików chętnych do współpracy, lecz warto mieć na uwadze podejście do naszego zlecenia. Należy sprawdzić, czy nasz grafik nie przecenia swoich umiejętności, ponieważ lekceważenie projektu może doprowadzić do stworzenia nietrafionego logo, a to przekłada się na wizerunek firmy.