Strona Multi Page – czym się wyróżnia?

Czym wyróżnia się strona Multi Page? Każda strona internetowa powinna być funkcjonalna, przejrzysta, przekazywać najważniejsze treści oraz zachęcić użytkownika do dłuższego przeglądania. Tego właśnie oczekuje każdy klient odwiedzający witrynę. W artykule postaram się przedstawić, czym jest strona Multi Page, kiedy warto ją wybierać oraz jakie ma zalety.
Czym jest strona Multi Page?
Witryny Multi Page mają bardziej tradycyjny charakter w porównaniu do One Page, co jest związane z obecnością wielu zakładek. Dzięki temu nie trzeba ograniczać treści i informacji, jakie chce się przekazać użytkownikowi. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że każda z podstron ma inny adres URL, a w ten sposób łatwiej dostać się na nie dzięki wyszukiwarce Google.
Multi Page wymaga przemyślanej nawigacji po stronie www, szczególnie wtedy, gdy jest ona bardzo rozbudowana. Nie należy tego lekceważyć ze względu na użytkowników, którzy dzięki temu dotrą do wszystkich najważniejszych treści. W ten sposób zawiera się dokładnie takie informacje, jakie powinny znaleźć się na każdej stronie internetowej.
Witryna Multi Page pozwala oddzielić pewne elementy. Umożliwiają to następujące zakładki:
- kontakt,
- oferta,
- o nas,
- sklep,
- poprzednie realizacje, opinie lub portfolio.
Kiedy warto wybierać stronę Multi Page?
Na korzystanie z Multi Page decydują się najczęściej osoby, które potrzebują rozbudowanej strony www, dzięki której mogą pokazać w uporządkowany sposób wszystkie najważniejsze treści. Witryny typu Multi Page sprawdzą się dobrze wtedy, gdy przedsiębiorca prowadzi sklep internetowy, ma szeroką ofertę produktów lub usług, a także jeśli chce stworzyć serwis z poradnikami, relacjami bądź recenzjami.
Zalety stron Multi Page
W wielu przypadkach witryna Multi Page jest w zupełności wystarczająca, lecz aby zyskać więcej przestrzeni, która dodatkowo zachęci użytkowników, należy wybrać wersję z wieloma podstronami. Obecnie takie strony internetowe są nowoczesne i przystosowane do urządzeń mobilnych. Nie należy jednak się tym martwić w trakcie podejmowania decyzji. Pomocne okażą się również inne korzyści, jakie są związane ze stronami www typu Multi Page.
Uniwersalność strony www Multipage
Należy pamiętać, że sporą zaletą witryn typu Multi Page, jest ich uniwersalność. Dzięki temu można je dopasować nie tylko do swojej firmy, ale również do celu, w jakim została stworzona. To wszystko można osiągnąć, wykorzystując specjalne wtyczki, moduły bądź dbając o odpowiedni wygląd strony internetowej.
Duża możliwość pozycjonowania strony www Multipage
Przy stronach internetowych typu Multi Page należy zamieszczać większą ilość treści w porównaniu do witryn One Page. Dzięki temu można zawrzeć kolejne słowa kluczowe. Ważne jest aby osoba zadbała o ich częstą aktualizację i optymalizację. W ten sposób jest szansa uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Witryny typu Multi Page pozwalają na wykorzystanie linkowania zewnętrznego. W ten sposób uzyskuje się różnorodność strony www.
Dostarczanie wielu informacji
W przypadku stron internetowych Multi Page nie trzeba ograniczać ilości treści, grafik lub innych multimediów. Dzięki temu można zamieścić bogatą historię firmy, galerię zdjęć bądź filmy wideo, a za sprawą wielu podstron, witryna nadal będzie uporządkowana. Jest również swobodniejsze korzystanie z wtyczek, niż w przypadku One Page, ponieważ ma się więcej przestrzeni do zagospodarowania.
Różnorodny wygląd strony www Multipage
Zarówno strony internetowe typu One Page, jak i Multi Page mogą mieć ciekawy design. Jednak należy pamiętać, że w przypadku bardziej rozbudowanych witryn, można osiągnąć większą różnorodność. Wtedy każda podstrona będzie wyglądać nieco inaczej lub odróżniać się od strony głównej. Oczywiście w takim przypadku istotne jest zachowanie spójności, gdyż tylko wtedy takie działanie przyniesie oczekiwany rezultat.
Popularne modele witryn Multi Page
Najbardziej popularne są dwa modele witryn Multi Page:
- Full Screen Multi Page – taka strona internetowa ma niewątpliwe walory estetyczne. Wykorzystuje całą przestrzeń ekranu, a w tle zazwyczaj widoczne jest zdjęcie nawiązujące do profilu działalności firmy. Właśnie ten element znajduje się na pierwszym planie witryny, a menu i dodatkowe hasła są bardziej subtelne i mniej widoczne.
- Klasyczna strona internetowa – to najpopularniejszy rodzaj witryny, który odznacza się największą ilością merytorycznej treści spośród wszystkich rodzajów. Poza tym strona www jest podzielona na wiele podstron. Dzięki temu można ją wykorzystywać do przekazywania konkretnych informacji, które odnoszą się np.: do opisu oferty firmy.
Bartłomiej Tokarski