Agencja Reklamowa Forest Dion

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Forest Dion

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Czy social selling jest skuteczny?

Zastanawiasz się czy social selling jest skuteczny?

Social selling to obecnie obowiązkowy element prowadzenia firmy. Co to jest i jaką odznacza się skutecznością? W niniejszym tekście dowiesz się w pigułce dlaczego warto uwzględni tę praktykę do swojego biznesu.

 

Czy social selling jest skuteczny?

 

Z dużą pewnością słyszałeś o praktyce social selling, ale czy na pewno wiesz co to oznacza? Być może myślisz, że podejście to jest tożsame z popularnym w latach 80 cold callingiem, czyli wydzwanianiem do klientów? Możliwe, że social selling kojarzy Ci się z marketingiem w mediach społecznościowych ? Jednak z założenia jest to coś zupełnie innego. Jeżeli jesteś ciekawy co się za tym kryje i jaką skutecznością się odznacza, to zapraszam do lektury niniejszego artykułu.

 

Social selling. Co to jest? 

 

Social selling to praktyka, która zasadza się na wchodzeniu w kontakt z potencjalnymi klientami za pomocą mediów społecznościowych. Wychodzi się tu z założenia, że wchodząc z internetowy kontakt z odbiorcami można zaskarbić sobie ich sympatię, co przełoży się na powodzenie w sprzedaży. 

Innymi słowy, social selling łączy budowanie długoterminowej relacji z klientami z promocją i sprzedażą produktu.  

Skuteczna sprzedaż produktu nie polega to na bombardowaniu odbiorców postami i ofertami, tzw. spamowaniu. Takie działania przynoszą wręcz odwrotne efekty. W social sellingu chodzi o utrzymanie ciągłego kontaktu z grupą odbiorców, tworzenie wartościowych relacji oraz tłumaczenie klientom, w jaki sposób dany produkt może zaspokoić jego potrzeby. Takim wrażliwym podejściem buduje się zaufanie i lojalność. Jednak zawsze trzeba pamiętać o cienkiej granicy pomiędzy wchodzeniem z klientem w kontakt, a zalewaniem go treściami na temat firmy.

 

Jakie najpopularniejsze platformy społecznościowe wykorzystać?

 

Pewnie zastanawiasz się, na jakich stronach rozpocząć aktywność swojej firmy w kontekście social selling. Przykłady platform społecznościowych, na których warto założyć profil, to Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram. W dzisiejszych czasach praktycznie każdy korzysta z tych serwisów, dlatego mogą one posłużyć jako sposób na pozyskiwanie właściwych klientów. Można na nich budować relacje z klientami i zaprezentować swoje produkty. Facebook i Instagram posiadają też funkcję zakupową, gdzie za pomocą linka klient przenosi się do strony sklepu. Ważna jest też optymalizacja stron www pod urządzenia mobilne. Ponieważ właśnie z ich pomocą ludzie najczęściej korzystają z mediów społecznościowych. 

 

Dlaczego Twój biznes powinien uwzględnić sprzedaż w social?

 

Jest to bardzo skuteczny sposób, z którego korzystają firmy na całym świecie. Dane dowodzą, że 78% social sellers sprzedaje więcej produktów niż osoby, które nie używają social mediów.

Jakie korzyści płyną z wykorzystania platform społecznościowych i social sellingu:

  • wpływają na wzrost rozpoznawalności Twojej marki
  • pozwalają na stworzenie relacji z klientem i szybszą komunikację z nim
  • umożliwia tańszą promocję produktów, skierowaną do interesującej Cię grupy odbiorców
  • pozwalają na monitorowanie skuteczności Twoich działań (wgląd do statystyk zasięgów)

Można powiedzieć, że social selling to wręcz obowiązkowy element tworzenia marki i budowanie biznesu. Jest to nowa droga dotarcia do klienta i zaangażowania go w sposób długoterminowy. Pamiętaj jednak o regularności, pewnej ciągłości działań i analizie zachowania grupy docelowej. 

Julianna Skawińska

 

Kategorie:

Popularne artykuły

Redakcja ForestDion DIGITAL SOFT | Zadzwoń ☎ 511 474 708 | Tworzenie stron firmowych, projektowanie sklepów online, projektowanie stron www, sklepy internetowe , konfiguratory 2024.

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.