PrestaShop opinie, zalety i wady
Platforma e-commerce PrestaShop to jedno z najpopularniejszych oprogramowań dla sklepów internetowych na całym świecie i wciąż szukasz prestashop opinie. Nic więc dziwnego, że korzysta z niego aż 300 000 e-sklepów w 195 krajach. Jak to się stało, żę sprzedawcom tak bardzo spodobała się francuska propozycja do zarządzania swoimi produktami w sieci? W tym artykule poznasz odpowiedź na powyższe pytanie oraz zalety i wady platformy PrestaShop.
Prestashop – co to takiego?
Wypuszczona w 2007 roku we Francji w ramach projektu studenckiego platforma PrestaShop przeszła mnóstwo modyfikacji, by wreszcie zająć miejsce w czołówce rozwiązań dla branży e-commerce na całym świecie. Korzystają z niej jedne z największych marek jak McDonalds czy Decathlon.
Prestashop opinie
Co odróżnia ją od konkurencji i gdzie szukać prestashop opinie? Jest darmowa, ogólnodostępna i bazuje na Open Source, gwarantując nieograniczony dostęp do kodu źródłowego oprogramowania, który jest wydawany na zasadzie licencji. Ponadto, jest to platforma, na której można zacząć sprzedawać zaraz po niezwykle prostej i zajmującej niewiele czasu instalacji i wstępnej konfiguracji. Później można modyfikować ją według własnego uznania, dostosowując opcje do wymagań klientów danego sklepu internetowego, dzięki szerokiej ofercie dodatkowych wtyczek, szablonów i modułów. Co najważniejsze – wszystko to można wykonać bez pomocy programisty.
Zalety Prestashop opinie
#1 Szybka instalacja
Jak już wspomniałam, instalacja oprogramowania przebiega sprawnie i bezproblemowo. Pierwszym krokiem jest oczywiście ściągnięcie pliku instalacyjnego z oficjalnej strony PrestaShop. Później już tylko kilka kroków dzieli Cię od w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego.
#2 Open Source
Prestashop to platforma, którą można posiadać bezpłatnie. W przeciwieństwie do swoich odpowiedników, nie jest wymagana opłata licencyjna, aby założyć e-sklep. To świetna opcja dla sprzedawców, którzy chcą rozpocząć nowe przedsięwzięcie przy minimalnych nakładach finansowych. Dodatkowo, dostęp do kodu ułatwia rozbudowaną integrację z systemami zewnętrznymi – bramkami płatniczymi, kurierami, księgowymi czy magazynami. W wielu przypadkach taka integracja odbywa się już po jednym kliknięciu.
#3 Skalowalność
Ta platforma to świetne rozwiązanie dla małych i średnich sklepów, a od niedawna także dla tych, którzy planują rozwój firmy na szeroką skalę. PrestaShop oferuje bowiem dzięki swojemu oprogramowaniu obsługę kilku sklepów jednocześnie z poziomu jednego panelu administracyjnego. To rozwiązanie jest korzystne nie tylko z finansowego punktu widzenia, ale wiąże się też z oszczędnością czasu.
#4 Łatwość użytkowania
By wykorzystywać wszystkie możliwości, jakie oferuje PrestaShop, nie trzeba być wykwalifikowanym programistą. Panel administracyjny jest łatwy w obsłudze, intuicyjny, ma prostą konstrukcję i nieskomplikowany interfejs. A co to oznacza w praktyce? Użytkownik z minimalną wiedzą techniczną może z łatwością obsługiwać witrynę, więc utrzymanie jej jest w większości przypadków bezproblemowe. Ponadto, szybkie przetwarzanie danych oraz łatwość nawigacji w witrynie pozwoliły wpłynąć w pozytywny sposób na tzw. user experience, ostatecznie stanowiąc jedną z największych zalet tej platformy.
#5 Możliwość personalizacji
W zależności od zmieniających się potrzeb biznesowych sklep internetowy można z łatwością dostosować do odpowiednich wymagań. Można dodawać lub usuwać funkcje w sklepie, dopasowując je do specyfiki działalności. Taka elastyczność jest niezwykle korzystna z perspektywy doświadczenia klienta ze stroną. W związku z ogromną ilością dodatkowych wtyczek, personalizacja poszczególnych obszarów Twojego sklepu może przebiegać w dowolny sposób.
#6 Bezpieczeństwo płatności
Wiarygodne, bezpieczne i łatwe w użyciu metody płatności są kolejną z mocnych stron PrestaShop. Platforma umożliwia uruchomienie praktycznie każdej metody płatności dostępnej na rynku. Z perspektywy klienta jest niesamowicie ważne, by uniknąć oszustw czy opóźnień w transferze gotówki, a to właśnie gwarantuje PrestaShop chociażby dzięki płatnościom PayPal czy Google Checkout. Do korzyści należy doliczyć także możliwość realizacji zamówienia na jednej stronie. Ponadto, bezpieczeństwo transakcji zapewnia system protokołu SSL.
#7 Wielojęzyczność
PrestaShop zapewnia tłumaczenia stron w wielu językach oraz wprowadzanie dodatkowych walut w sklepie. Funkcje te istnieją na platformie domyślnie, bez potrzeby instalowania dodatkowych modułów.
#8 Społeczność
Wokół zagadnienia jakim jest platforma PrestaShop, zgromadzona została spora społeczność, która chętnie udzieli wsparcia w razie problemu. Nieważne, co się dzieje, prawdopodobnie przytrafiło się to także innym. Wystarczy, że wejdziesz na forum i wyszukasz po odpowiednim haśle lub poprosisz pozostałych użytkowników o pomoc.
#9 Optymalizacja SEO
Wśród domyślnych opcji proponowanych przez PrestaShop, znajduje się także moduł odpowiedzialny za podstawowe działania związane z SEO w sklepie. Można dodać meta tytuły, śródtytuły czy meta opisy, a także przeprowadzić optymalizację kategorii, tagów i produktów. Dzięki temu w prosty sposób można zabrać o ruch na stronie i widoczność sklepu w wyszukiwarce Google.
Wady PrestaShop opinie
#1 Ubogi design
PrestaShop oferuje całkiem przyzwoity wygląd dla początkujących sprzedawców lub projektów niskobudżetowych, jednak nie jest wystarczająco dobry w przypadku większych sklepów. Brakuje mu profesjonalnego wyglądu, mimo dostępności wielu podstawowych funkcji. Niektórzy użytkownicy skarżą się także na niewystarczającą analizę statystyczną czy ograniczone możliwości cross-sellingu.
#2 Płatne funkcjonalności
Darmowa wersja PrestaShop jest w zasadzie podstawowym rozwiązaniem zapewniającym jedynie standardowe funkcje do prowadzenia średniej wielkości sklepu. Zaawansowane rozwiązania dostępne są wyłącznie w formie płatnej. Ich ceny wahają się w okolicach 50-100 euro i więcej. Ostatecznie, by rzeczywiście spersonalizować cały sklep internetowy, konieczne jest zgromadzenie sporych funduszy.
#3 Brak wsparcia
PrestaShop ze swojej strony nie zapewnia dedykowanego zespołu zajmującego się wsparciem technicznym. Zatem wprowadzając wszelkiego rodzaju zmiany, często niezbędne będzie skorzystanie z odpłatnej pomocy wykwalifikowanego programisty.
Planując założenia sklepu internetowego, musisz z pewnością głębiej wniknąć w wady i zalety tej platformy. Jednak podsumowując powyższe rozważania, można stwierdzić, że jeśli masz niewielki budżet i chcesz zaprojektować prosty sklep z kilkoma podstawowymi funkcjonalnościami – PrestaShop będzie dobrym wyborem. Jeśli jednak rozważasz postawienie sklepu pełnego produktów i zaawansowanych rozwiązań, przyjrzyj się alternatywnym opcjom.