Pinterest w biznesie – korzyści i porady
Pinterest marketing
Internet daje wiele możliwości dla firm, by wyjść naprzeciw klientom i zaistnieć. Różnorodne social media pozwalają na zdobywanie nowych klientów i budowanie społeczności wokół marki. Dają też możliwość pokazania produktu szerszemu gronu odbiorców i przekierowania potencjalnych klientów do sklepu. Dziś przyjrzymy się narzędziu pomocnemu szczególnie w powiązaniu ze sklepem internetowym, czyli portalowi Pinterest.
Co to jest Pinterest marketing?
Pinterest to medium społecznościowe przemawiające za pomocą obrazu – użytkownicy udostępniają przede wszystkim zdjęcia i grafiki obejmujące wszystkie aspekty życia. Znajdziesz tu zdjęcia produktowe, rękodzieło czy też krajobrazy. Pozwala też na tworzenie tematycznych tablic, dzielenie się pomysłami i polecanie innym atrakcyjnych produktów. Pinterest jest istną kopalnią pomysłów i inspiracji.
Zalety firmowego profilu na Pinterście
Pinterest umożliwia dodawanie zdjęć produktów i odnośników do innych stron. Dlatego będzie idealnym rozwiązaniem dla biznesów posiadających własny sklep online. Pozwala bowiem na publikację zdjęcia i łatwe dotarcie do odbiorców potencjalnie zainteresowanych daną tematyką.
Podstawową zasadą pinterest marketingu jest możliwość “przypinania” szczególnie lubianych postów. W ten sposób użytkownik zapisuje dany post lub zdjęcie na swojej tablicy, dając do zrozumienia, że bardzo mu się spodobał i będzie chciał do niego wrócić. Jest to też znak dla algorytmów, że produkt jest lubiany i będzie automatycznie polecany innym użytkownikom o podobnym guście. Otwiera to szereg możliwości do polecania usług i marketingu szeptanego – szczególnie w przypadku jakościowych produktów. Pinterest to bowiem medium, gdzie dobry produkt broni się sam.
Dla jakich biznesów Pinterest sprawdzi się najlepiej?
Pinterest będzie skuteczną platformą dla firm, której usługa lub produkt może być przedstawiony w sposób atrakcyjny wizualnie. Użytkownicy Pinterest często szukają tu inspiracji w branżach Beauty lub Home-Decor. Jednak wybór tematów jest niezwykle szeroki i obejmuje właściwie wszystkie możliwe branże. Natomiast najlepsze efekty uzyskasz, jeśli Twój produkt będzie dostępny online, np. w sklepie Prestashop. Większość użytkowników bowiem używa Pinteresta do odkrywania nowych miejsc w internecie i robienia zakupów. Tablica użytkownika w portalu stanowi zwykle coś w rodzaju “listy życzeń” z rzeczami, które planują kupić.
Jest to też medium gromadzące raczej młodszych odbiorców – najczęściej z przedziału wiekowego 20-40, czyli osoby aktywne zawodowo, posiadające sprecyzowane potrzeby zakupowe. Zwykle też szukające estetycznych produktów wpływających pozytywnie na poczucie komfortu. Do tej grupy łatwo trafić poprzez zachęcające zdjęcie, czy inspirujący tekst. Jeśli Twoja grupa docelowa spełnia te kryteria, Pinterest może być strzałem w dziesiątkę dla Twojego sklepu.
Biznesowy profil na Pinterest – porady
Założenie nowego profilu dla Twojej firmy na Pintereście jest niezwykle proste i intuicyjne. Gdy jednak już wykonasz ten krok, warto pamiętać o prawidłowym dodawaniu odnośników do swojego sklepu (na przykład za pomocą Socialsharing). To ważne, by klienci łatwo trafili do miejsca, gdzie będą mogli dokonać zakupu albo dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej usłudze.
Zadbaj też o to, by we właściwy sposób wybrać kategorię swojego profilu i tagi. Ułatwi to dotarcie do grup docelowych realnie zainteresowanych Twoim produktem oraz zwiększy szanse na interakcję i sprzedaż.
Pamiętaj też, że pinterest marketing jest przede wszystkim portalem społecznościowym. Dlatego zadbaj o zbudowanie społeczności wokół swojego profilu. Postaraj się wejść w interakcje z użytkownikami, zachęć ich do reakcji i zaangażowania, niekoniecznie poprzez dokonanie zakupu. Możesz na przykład zadać pytanie o inspiracje związane z Twoją marką. Chodzi o to, by wytworzyć więź i budować pozytywne skojarzenia. Pozwoli to na poszerzanie grona odbiorców i zwiększy szanse na sukces Twojej firmy.
Wzbudzanie emocji i nastawienie na potrzeby klienta to klucz do sukcesu dla współczesnego biznesu. Marka musi wykazywać działania pro-społeczne oraz rozumieć codzienne problemy i pragnienia swoich odbiorców. W ten sposób tworzy się “ludzką twarz” firmy oraz buduje zaufanie klientów. Pinterest jest ku temu idealną platformą, ponieważ gromadzi użytkowników nastawionych na pozytywne przeżycia.
Milena Filipowicz