Najpopularniejsze błędy popełniane na blogach firmowych
- Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd pierwszy: brak koncepcji na bloga
- Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd drugi: brak świeżości i jakości publikowanych treści
- Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd trzeci: brak znajomości potrzeb i zainteresowań klientów
- Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd czwarty: niestosowanie się do zasad SEO
- Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd piąty: brak harmonogramu blogowego
Blogi firmowe to obecnie nieodłączny element posiadania biznesu, jednak nie każdy wie jak powinno się je prowadzić. W niniejszym artykule dowiesz się, jakie są najpopularniejsze błędy popełniane na blogach firmowych oraz poznasz potencjalne sposoby na ich uniknięcie.
Blog firmowy stał się ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Dobrze prowadzona strona generuje aktywność potencjalnych klientów i przekłada się na wzrost kapitału. Dzięki jakościowym wpisom można sprawić, że firma staje się bardziej wiarygodna i godna zaufania w oczach klienta. Jednak bardzo łatwo zagubić się w tym procesie i zamiast oczekiwanych korzyści, zaprowadzić się firmę na manowce. Niniejszy artykuł wskazuje na pięć najczęściej popełnianych błędów.
Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd pierwszy: brak koncepcji na bloga
Obecny trend na posiadanie bloga jest bardzo kuszący ze względu na korzyści, które z niego płyną. Ciekawe treści generują zainteresowanie czytelników, co przekłada się na ich aktywność i wzrost popularności firmy. Jednak już na samym początku łatwo wpaść w pułapkę, jaką jest chaos w publikowanych tekstach.
Pisanie, nie mając pomysłu na temat i kierunek bloga, może doprowadzić do tego efektu. Dlatego już na samym początku powinieneś określić zakres tematyczny bloga i najlepiej na poł roku do przodu rozpisać spójne i powiązane ze sobą pomysły.
Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd drugi: brak świeżości i jakości publikowanych treści
Ten błąd jest bezpośrednio powiązany z wyżej opisaną trudnością. Pomysł na bloga powinien charakteryzować się pewnego rodzaju świeżością. Miałkość publikowanych treści to najgorsze, co może spotkać początkującego blogera. Dzisiaj praktycznie każdy zanurzony jest w nieskończonej ilości treści, które często mają repetytywny charakter. Jeżeli chcesz się wyróżnić postaw na ich jakość, która wzbogacić możesz ciekawą oprawą wizualną.
Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd trzeci: brak znajomości potrzeb i zainteresowań klientów
Grupa docelowa, czyli tzw. persona, to coś, co powinieneś określić przed publikacją treści na blogu. Wyobraź sobie, wykorzystując wiedzę na temat rynku, dostęp do Internetu i swoje wcześniejsze doświadczenie, kim jest osoba, do której chcesz dotrzeć. Stwórz profil czytelnika Twoich treści:
- kim jest
- gdzie mieszka
- jakie ma zainteresowania
- ile lat
- jaki ma zawód
Pomoże Ci to zrozumieć do kogo kierujesz swojego bloga. Jest to niezwykle ważne, ponieważ bez określenia grupy docelowej nie będziesz w stanie prowadzić lukratywnego biznesu.
Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd czwarty: niestosowanie się do zasad SEO
Nie zoptymalizowanie treści pod kątem wyszukiwarek internetowych może sprawić, że nikt nie natrafi na Twojego bloga. Ważne jest stosowanie się do zasad pozycjonowania. Jeśli chcesz, żeby Twój tekst pojawił się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania musisz uwzględnić słowa kluczowe, które są najczęściej wpisywane przez potencjalnych czytelników.
Błędy popełniane na blogach firmowych Błąd piąty: brak harmonogramu blogowego
Nie posiadanie planu na publikowanie treści, który charakteryzuje się pewną regularnością, może doprowadzić do utraty zainteresowania czytelników.
Warto mieć świadomość wyżej wymienionych błędów I potraktować je jako wskazówkę na drodze tworzenia treści na bloga firmowego i budowania marki.
Julianna Skawińska