Marketing internetowy. Jak przenieść biznes do Internetu?
Marketing internetowy ma coraz większe znaczenie. Obecnie w Polsce istnieje ponad 4,1 mln małych i średnich przedsiębiorstw.
Obecność tych firm w Internecie jest bardzo zróżnicowana. Niektóre działają całkowicie w przestrzeni online, bez fizycznej siedziby, podczas gdy inne działają jako tradycyjne organizacje stacjonarne bez segmentu online.
Jednak pandemia COVID-19 dostarczyła wielu firmom świeżej motywacji do poszerzenia zaangażowania w świat online.
Jak możesz zoptymalizować swoje podejście do handlu online, jeśli jest to dla Ciebie nowym rozwiązaniem.
Plan dla małej firmy online i Marketing internetowy firmy
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, zakładając małą firmę, jest wymyślenie wykonalności biznesplanu. Na udany plan dla małej firmy internetowej składa się wiele elementów.
Taki format biznesplanu powinien obejmować mapę rozwoju, oszacowanie wszystkich odpowiednich kosztów i wpływów w krótkim i długim okresie oraz plan awaryjny w przypadku niepowodzenia.
Jeśli przenosisz istniejącą firmę do przestrzeni online, musisz opracować hybrydowy biznesplan, aby osiągnąć sukces. Zainwestuj w profesjonalną kampanię marketingową ,zautomatyzujesz swoje działania, znajdziesz najskuteczniejszy kanał komunikacji z grupą docelową.
Pandemia COVID-19 dodała dodatkową warstwę złożoności do tej części procesu. Ograniczenia ruchu, które nałożył na nas wirus, wpłynęły w taki czy inny sposób na wszystkie firmy, nawet te, które działają wyłącznie w Internecie, dlatego warto dokładnie rozważyć wpływ, jaki będzie miał na twoje operacje. Chociaż wsparcie finansowe dla firm w okresie koronawirusa pomogło wielu właścicielom firm, niestety część firm już zrezygnowała.
Najlepsze platformy internetowe dla małych firm na początku Marketingu internetowego
Istnieje ogromna liczba platform internetowych, na których nowe firmy mogą prowadzić handel. Każdy z nich ma zalety i wady. Rodzaj działalności, w którą się angażujesz, powinien mieć znaczący wpływ na platformę, z której zdecydujesz się korzystać.
Należy pamiętać, że niektóre z nich są bardziej przyjazne dla użytkownika niż inne. W zależności od budżetu możesz zatrudnić profesjonalistę, który pomoże Ci uzyskać ugruntowaną pozycję
Firma Tings ma w swojej ofercie profesjonalny sklep Woocommerce zaprojektowany z myślą o zarabianiu
Przyjrzeliśmy się pokrótce niektórym głównym platformom biznesowym online.
Allegro
Jedna z najpopularniejszych platform handlu elektronicznego, Allegro, umożliwia sprzedawcom detalicznym założenie sklepu internetowego za pośrednictwem swojego interfejsu. Specjalnie opracowana platforma oferuje funkcje realizacji transakcji i płatności oraz jest odpowiednia do sprzedaży szeregu towarów i usług.
Wadą Allegro jest to, że nie można go używać za darmo. Użytkownicy płacą prowizję za sprzedawane przedmioty.
Jednak największą zaletą Allegro jest łatwość obsługi. W ciągu kilku godzin możesz uruchomić bardzo profesjonalny sklep e-commerce.
Marketing internetowy Projekt baneru allegro to przejrzysty design,estetyczna prezentacja oferty i przekonujący tekst sprzedażowy. Twoja aukcja stanie się luksusowa zacznie przyciągać uwagę większej ilości klientów
WordPress i WooCommerce
WooCommerce to wtyczka e-commerce do WordPress. Jeśli planujesz używać swojego bloga WordPress jako narzędzia marketingu przychodzącego, WooCommerce pozwoli Ci dodać sklep w tej samej witrynie.
Wtyczka ma takie funkcje, jak koszyk i strona płatności. Pozwala również na integrację z innymi platformami, w tym Google Analytics i MailChimp.
Jeśli nie masz wcześniejszego doświadczenia, możesz potrzebować pomocy w konfiguracji tej platformy. Jednak w przeciwieństwie do Allegro jest darmowy.
Firma Tings sprawi by Twój sklep internetowy poprzez design ,funkcjonalność i optymalizacje będzie przyciągał klientów co wpłynie na skuteczność sprzedaży
Amazon
Największy na świecie rynek internetowy ma wiele do zaoferowania zewnętrznym sprzedawcom. Zaufana marka i wysokiej jakości struktura użytkownika sprawiły, że wielu sprzedawców detalicznych zwraca się do Amazon, zamiast zakładać własny sklep internetowy.
Instagram to serwis społecznościowy, a nie platforma e-commerce. Nie oznacza to jednak, że nie możesz przez to sprzedawać, jeśli wiesz, co robisz. Istnieje wiele sposobów sprzedaży na Instagramie, nawet bez płacenia za reklamy. Hashtagi, linki biologiczne i sekcje komentarzy zapewniają możliwości sprzedaży.
Chociaż Instagram nie jest dokładnie zoptymalizowany pod kątem sprzedaży online, jest to platforma mediów społecznościowych o najwyższym poziomie zaangażowania. Ponadto, ponieważ opiera się w dużym stopniu na treści wizualnej, jest korzystny dla każdej firmy sprzedającej styl lub produkty modowe.
Firma Tings zajmie się kompleksowym audytem Twojego fanpage’a stworzy profil firmowy. Dostosuje niezbędne ustawienia i opracowuje strategie dzięki którym Twoja oferta zdobędzie szerokie grono zaangażowanych użytkowników.
Facebook Marketplace
W przeciwieństwie do Instagrama, Facebook ma dedykowaną sekcję kupna i sprzedaży. Facebook Marketplace łączy w sobie specjalnie stworzoną funkcjonalność z dużym natężeniem ruchu, dzięki czemu jest coraz bardziej popularną opcją dla sprzedawców internetowych.
Jeśli nie czujesz się komfortowo w przestrzeni medialnej zleć obsługę social media profesjonalistom
Ulepszenie handlu elektronicznego lub przejście do Internetu po raz pierwszy może być zniechęcające, ale nigdy nie jest za późno.Firma Tings ma rozwiązania na każdym etapie, na którym się znajdujesz, dzięki działom projektowania, rozwoju i marketingu. Skontaktuj się z nami już dziś, a my zapewnimy , że Twoja pozycja w biznesie online będzie stabilna i satysfakcjonująca.
Maciej Felczak