Lookbook – co to jest?
Lookbook jako ciekawy sposób prezentowania towarów w sklepie online.
Sprzedajesz ubrania, buty, nakrycia głowy? A może całkiem inny asortyment? Stwórz lookbook i wejdź na wyższy poziom sprzedaży.
Lookbook — co to jest i do czego służy?
Załóżmy, że Twoje produkty zdobywają nowych klientów, bo dobrze przemyślałeś koncepcję produktów. Są cenowo dostępne dla dość szerokiego grona odbiorców. Jednak myślisz sobie czasem, że musi być jakiś sposób na to, by lepiej zaprezentować i zareklamować to, co stworzyłeś. Chciałbyś pozytywnie się wyróżnić spośród tysięcy innych e-sklepów z Twojej branży? Chciałbyś zwiększyć tempo sprzedaży i sprawić, by klienci do Ciebie wracali? Postaw na lookbook! Na czym polega lookbook?
Lookbook — co to?
Najogólniej rzecz ujmując, lookbook to metoda prezentowania Twojej firmy i jej dokonań w nietypowy, atrakcyjny sposób. Jest to zbiór skompilowanych zdjęć, które umieszczasz na swojej stronie sprzedażowej, np. przy danym produkcie. Ta strategia nie jest nowa, ale w Polsce rozwija się dość wolno. Obecnie, gdy coraz więcej osób robi zakupy przez internet, konsumenci chcą obejrzeć produkt przed zakupem tak dokładnie, jak tylko się da. Sprzedawcy zaczynają więc odpowiadać na to zapotrzebowanie. W celu promowania konkretnego produktu lub linii produktów pokazują swój towar na różne sposoby poprzez pomysłowe ujęcia. W ten atrakcyjny wizualnie sposób zachęcają do zakupów.
Oprócz zdjęć, dla skutecznej sprzedaży ważne będą teksty. Jeśli chcesz o tym poczytać więcej, zajrzyj tutaj. Dla osób, które nie lubią pisać, przygotowaliśmy ofertę teksów, które naprawdę sprzedają.
Co powinno znaleźć się w lookbooku?
Oczywiście w takiej wirtualnej książce fotografii możesz umieścić to, co chcesz. Jednak klasyczny lookbook powinien zawierać:
- stronę wprowadzającą, która informuje oglądających, jaki jest motyw przewodni, czyli o czym będzie prezentacja; możesz dodać tekst wyjaśniający, np. że jest to kolekcja jesienna i do niego krótki opis,
- co najmniej jedno zdjęcie, gdzie jest model lub modelka, prezentująca Twoje produkty, dodaj tu pasujące przedmioty, akcesoria itp.
- następnie umieść fotografię skoncentrowaną na produkcie, pokazującą jego zalety, urodę, zastosowanie itp.
- zdjęcie grupowe też jest ważne, pozwoli widzom poczuć, jak by to było mieć dany sprzęt; przykładem tego może być fotka, gdzie kilkoro przyjaciół świetnie się bawi, jeżdżąc na rowerach marki, którą Ty sprzedajesz.
Pomysły na lookbook
Choć pomysł lookbooków wyszedł z branży modowej, może być zastosowany również w innych branżach. np. wnętrzarskiej, budowlanej, meblowej i wielu innych. W ten sposób pokazujesz wizję swojej marki i to, jakie masz plany na nadchodzący sezon. Dajesz znać klientom, jakie widzisz zastosowania dla swoich produktów. To może zainspirować ich do swoich własnych pomysłów i odkryć. Pomyśl o tym, co tworzysz, jak o dziele sztuki rzemieślniczej, które nabierze pełnego blasku dopiero w odpowiednim otoczeniu.
Lookbook — jak zrobić?
Zastanów się, w jakich sytuacjach Twój produkt jest używany. W ten sposób pokaż np.:
- meble w otoczeniu dorodnych roślin,
- ubrania na atrakcyjnych modelach w różnym wieku, idących po ulicy,
- buty w zabawnych ujęciach (np. wiszące na sznurze do bielizny),
- sprzęt sportowy na stoku czy w lesie,
- sprzęt AGD (np. lodówkę) w otoczeniu pysznych produktów i wiele innych,
- zabawki dla dzieci, które je angażują…
Nie bój się tworzyć!
Podsumowanie
Co znaczy lookbook? To sposób prezentacji towarów, a nawet usług w sposób atrakcyjny dla klienta. Powinien być dopracowany i interesujący do tego stopnia, by konsument zainteresował się marką i produktem, a nawet samą firmą. Opowiedz historię zdjęciami, a stworzysz odpowiedni obraz w głowach użytkowników i dzięki temu Cię zapamiętają.
Chcesz, by Twój e-sklep wyglądał stylowo i profesjonalnie? Fachowcy zrobią to za Ciebie!