Logo Symbol Twojej Marki

Logo, każdy chyba spotyka się z nim na co dzień. Praktycznie wszędzie. Widzimy je na ulicy, w sklepie, w sieci czy rozgrywkach sportowych. Wiele z nich, jest nam znane i kojarzone z miejsca, inne niekoniecznie.
NASZA OFERTA NA LOGO TWOJEJ FIRMY – KLIKNIJ TUTAJ
Czy zastanawialiście się, jak istotne jest posiadanie logo w swojej firmie, fundacji czy nawet na fanpage’u, aby ludzie nas rozpoznawali? Jeśli prowadzicie swoją działalność, to na pewno tak.
Wiele marek, jest dzięki temu bardzo dobrze zapamiętywana i kojarzona z konkretnymi rzeczami. Dajmy dla przykładu BMW. Widząc ich logo od razu kojarzy nam się z eleganckim i luksusowym samochodem, Coca-Cola ze słodkim, gazowanym napojem. Coco Chanel z marką pięknych perfum. Dlatego, logo jest tak bardzo istotne. Chociaż, zdawać by się mogło, że niekoniecznie, to jednak taki prosty znak graficzny może wiele zmienić. Ludziom łatwiej zapamiętać markę poprzez prosty graficzny znak, jaki z reguły nie ulega trendom i pozostaje niezmienny. Ewentualnie ewoluuje.
Jak zrobić logo?
Logo, możemy zaprojektować sami, tudzież skorzystać z pomocy profesjonalistów. Do takich należy chociażby firma Tings, która oferuje profesjonalną usługę tworzenia tego znaku graficznego. Twoje logo firmowe to oferta skierowana nie tylko do tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w świecie biznesu, ale również takich, trwających już jakiś czas na rynku.
Oferta ta pozwala zacząć współpracę z profesjonalistami, którzy dostosują się do naszych potrzeb. Będą do dyspozycji do czasu, aż nie poczujemy, że to, co zostało stworzone to jest to, czego potrzebujemy.
Atutem oferty jest przekazanie majątkowych praw, gdzie otrzymamy nieograniczone prawa do korzystania z projektu, zarówno w kraju jak i zagranicą. Dodatkowo, pierwszy projekt dostaniesz już po trzech dniach, a poprawki zostaną wprowadzone natychmiastowo.
Twoje logo firmowe posiada w pakiecie także projekt wizytówki, który jest zupełnie za darmo oraz profesjonalne zdjęcie, które uczyni twoja ofertę bardziej atrakcyjną.
Nie można także zapomnieć o tym, że logo zostaje przekazane w kilku formatach, takich jak PDS, PDF, JPG i tym podobne. Wszystko ku wygodzie klienta.
Po co je mieć?
Wszystko ładnie pięknie, ale czy to, co chcemy by znalazło się w logo będzie na pewno dobre? Czy kojarzy się z naszymi usługami, firmą nami samymi? Czy, kiedy ktoś je zobaczy, to od razu je z nami skojarzy?
Wbrew pozorom, są to bardzo istotne pytania. Dlaczego? Ponieważ, jak wspomniałam wcześniej, logo jest częścią tego, co zamierzamy sprzedawać. W tym, nas samych. Usługi, towary, czy nasze prace, będą kojarzone z graficznym znakiem naszej firmy. Zatem warto pamiętać, o kilku istotnych kwestiach, jakie powinno się brać pod uwagę, tworząc/projektując logo.
Najważniejszym celem, dla jego stosuje się logo to możliwość wyróżnienia się na tle innych konkurencyjnych firm/branż/osób, jest pierwszym krokiem pozwalającym na wizualną identyfikacje naszej firmy/usług/nas samych. Ostatnim celem jest nakierowanie przyszłego kupującego, osoby z jaką nawiążemy współpracę do określonego toku myślowego, dzięki któremu od razu skojarzy naszą firmę. Tak jak to wspomniałam wyżej na przykładzie znanych marek.
Jakie powinno ono być?
Logo może również odnosić się do idei, jaką się kierujemy. Jaskrawe kolory, łagodne linie, czy może coś ciemniejszego i bardziej wyrazistego? Wszystko zależy od nas, jednak nadal ma wywoływać
Określone, myślowe reakcje u przyszłych klientów. Mowa tutaj o skojarzeniach czy nawet nastroju. Tak, tak dobrze czytacie nastroju, bo jak powszechnie wiadomo, pozytywne rzeczy przyciągają ludzi chętniej niż te drugie.
Tworząc logo można kierować się nawiązaniami do wielu rzeczy. Spojrzenia czy podejścia na dany temat, oferowane usługi ich jakość, czasami nawet zdarzają się nawet symbole narodowe, jak to np. mamy z Polskim Koncernem Naftowym Orlen, gdzie za logo służy im głowa orła nawiązująca do polskości, narodowości a nawet swojskości.
Logo może być także graficznym przedstawieniem nazwy naszej firmy. Dobrym przykładem jest tutaj firma Apple, której logo jest nadgryzione jabłuszko, czy słynna przeglądarka FireFox, której logo długi czas był lisek.
Cały proces twórczy jest bardzo ważny i składa się on z wielu rozmów oraz tworzeniu projektów do tak zwanego skutku. Dlatego twoje logo firmowe, jak wspomniałam zawiera pakiet, umożliwiający długotrwałe konsultacje z twórcami. Służy to temu, aby bez pośpiechu zrealizowali powierzone im zadanie, które będzie zgodne i wręcz idealne z naszą wizją.
Kolejną rzeczą, o jakiej trzeba pamiętać, projektując logo to jego budowa. Otóż, to składa się z sygnetu oraz logotypu, czasami dodawany jest także tagline.
Warto zaznaczyć, że sygnet i logotyp, nie muszą być ze sobą połączone i jako oddzielne elementy tworzyć logo.
Trzeba dodać, że o tyle co sam logotyp może zostać nazwany logiem, tak w druga stronę ta zasada nie działa.
Gdzie zaprezentować swoje logo?
Logo może zostać umieszczone na wielu środkach przekazu. Dosłownie wszędzie, jak chociażby na wizytówkach, papierze firmowym, ubraniach pracowniczych, sprzedawanych towarach, czy budynkach z siedzibą firmy.
Takowe mogą pojawić się także na strojach sportowców, jeśli nasza firma będzie ich sponsorować, na wszelkiego rodzaju bilbordach reklamowych, a także nośnikach komunikacji, czy niektórych środkach transportu.
Stąd, tak ważne jest, aby dawało ono jak najwięcej możliwości do jego prezentacji. Musi być proste, łatwe w odczytaniu i czytelne. Owszem, mogą występować, różne warianty kolorystyczne, ale ważne, by zostawało w pamięci na długo i było kojarzone z naszymi usługami czy nami samymi.
Zatem, tworzenie loga, z jednej strony to prosta sprawa, z drugiej jednak nie do końca. Czasami proste i banalne rzeczy, są trudniejsze do zrobienia, niż się nam wydaje. I zapewniam was ja, ktoś kto czasami miał przyjemność projektować takowe.
Aneta Wyszyńska