Agencja Reklamowa Forest Dion

511-474-708

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Agencja Reklamowa Forest Dion

agencja-interaktywna-tings-tworzenie-stron-firmowych-projektowanie-sklepów-online-projektowanie-stron-www-sklepy-internetowe-2021
Zamów kontakt

Konfigurator produktów w sklepie internetowym

Konfigurator produktów w sklepie internetowym

W gąszczu konkurencyjnych ofert pozyskiwanie klientów staje się coraz trudniejsze. Dlatego, prowadząc sklep internetowy, udogodnienia takie jak szybka płatność czy wybór kuriera mogą okazać się już niewystarczające. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje rozwiązanie, które zapewni Twoim klientom lepsze doświadczenie zakupowe i tym samym przyciągnie ich do Twojej firmy. Z pomocą przychodzi konfigurator produktów dla sklepów internetowych. Zobaczmy, czym on jest i jakie wypływają korzyści z wdrożenia go na stronę.

Czym jest konfigurator produktów w sklepie internetowym?

Konfigurator produktów w sklepie internetowym to nowoczesne narzędzie, które zmienia proces wybierania przedmiotów. Tak więc odchodzi tradycyjny model kupowania polegający na dodaniu produktu do koszyka i następnie zakupie go. Konfigurator, jak sama nazwa wskazuje, pozwala na wprowadzanie zmian w obrębie danego przedmiotu, czyli jego personalizację. Oczywiście zakres modyfikacji jest wcześniej określony, konfigurator produktów zapewnia wybór cech produktów, które przewiduje dana firma. Przykładowo na stronie sprzedającej odzież będzie można wybrać kolor bluzki, jej krój czy grafikę, a niemożliwe będzie wydłużenie ją o kilka niestandardowych cm.

Dla jakiej branży?

Konfigurator produktów w sklepie internetowym to idealne rozwiązanie jeżeli Twoja firma działa w branży m.in.:

Ta ostatnia dziedzina chyba najbardziej kojarzy się z konfiguratorem. Wszechobecne gadżety  takie jak długopisy z grawerem, poduszki ze zdjęciem ukochanej osoby czy po prostu notatniki z logo firmy na każdej stronie zdobywają popularność na łeb na szyję. Jednak są one przydatne również w sklepach internetowych, oferujących produkty złożone, takie jak meble, maszyny, systemy i wyposażenie.

W każdym z tych obszarów pożądana jest możliwość tzw. edycji przedmiotów. Oznacza to, że klient będzie mógł wybrać rozmiar, kolor czy materiał, czyli spersonalizować produkt pod swoje potrzeby. Konfigurator pomoże mu również w określeniu ceny, która będzie zależała od wybranych cech.

Konfigurator produktów. Rodzaje

Każda strona i branża wyróżnia się odmienną specyfiką. Dlatego trudno mówić o uniwersalnym typie konfiguratora, który sprawdzi się zawsze i wszędzie. Wyróżnić można konfiguracje: kształtów, części, parametrów, opcji produktu, a jego wizualizację przedstawia się w wersji 2D albo 3D.

Konfigurator produktów w sklepie internetowym. Korzyści dla klientów

Zastosowanie konfiguratora produktów w sklepie internetowym ma wiele korzyści zarówno dla klientów, jak i firmy.

Z jednej strony dla klientów:

  1. Umożliwia większą kontrolę nad tym, jak docelowy produkt będzie wyglądać i jakie będzie posiadał funkcjonalności.
  2. Przyśpiesza proces wyszukiwania produktu. W tradycyjnym sklepie trzeba by było przeglądać zapasy sklepu, aby znaleźć ten odpowiedni. W przypadku konfiguratora to sami tworzymy produkt dopasowany do naszych potrzeb.
  3. Łatwiejsze porównywanie produktów. Personalizując swój przedmiot, będzie można, za pomocą tylko jednego kliknięcia, sprawdzić jak będzie on wyglądał z daną cechą albo bez niej.

Korzyści dla firmy

Z drugiej strony dla firmy:

  1. Korzystanie z konfiguratora produktów w sklepie internetowym pomaga właścicielom sklepów zoptymalizować swoje procesy biznesowe. Konkretnie chodzi tu o zarządzanie całym procesem zamówień: od powstania do realizacji.
  2. Właściciel sklepu ma kontrolę nad produktami poprzez określenie ich specyfikacji w konfiguratorze.
  3. Konfiguracja produktów ułatwia proces ich zamawiania. Przekłada się to na zwiększone przychody i zadowolenie klientów.
  4. Pomaga właścicielom sklepu wyświetlać klientom oferty i rabaty, które są skierowane do ich indywidualnych potrzeb.
  5. Zadowoleni klienci to lojalni klienci, dlatego w tym momencie konfigurator stanowi czynnik zachęcający do powrotu na stronę i złożenia ponownego zamówienia.
  6. Konfigurator produktów to sposób na analizowanie zachowań konsumenckich. Właściciel strony może analizować preferencje klientów, dzięki czemu może dopasować produkty i usługi do ich potrzeb.

Podsumowanie

Konfigurator produktów w sklepie internetowym jest to narzędzie, które zmienia sposób, w jaki klienci wybierają i kupują produkty. Z jednej strony zamieszczenie go na stronie przekłada się na większą sprzedaż, a z drugiej pozwala budować lojalność klientów.

Konfigurator produktów pozwala klientom wybierać cechy produktu zgodnie z ich potrzebami. Nie muszą oni spędzać czasu na wyszukiwaniu odpowiedniego przedmiotu. Dzięki czemu proces zakupu produktów staje się krótszy i bardziej płynny.

Popularne artykuły

redakcja

Porozmawiaj ze specjalistą. W branży od 2009 roku. Oddzwoni do 10 minut.