Jakie są różnice między pozycjonowaniem a optymalizacja strony?
Pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja strony WWW to jest to samo? Przeczytaj i sprawdź w artykule.
Różnica między optymalizacja strony a pozycjonowaniem
Istnieje niewielki odsetek osób, które są w stanie rozróżnić te dwa pojęcia – optymalizację od pozycjonowania. Większość używa ich zamiennie, jako synonimów. Nic dziwnego, bowiem rozróżnienie tych haseł dla kogoś, kto na co dzień nie ma styczności z działaniami SEO może być trudne. W poniższym artykule przekonasz się, że pozycjonowanie i optymalizacja – różnice, to nic innego jak subtelne i często niezauważalne mankamenty, przez które dochodzi do pomyłki i błędnego wymiennego używania tych określeń.
Optymalizacja strony WWW – co to jest?
Optymalizacja strony polega na odpowiednim dostosowaniu jej pod wyszukiwarkę Google. W tym celu należy skonfigurować dużą ilość elementów zarówno tych odpowiadających za funkcjonowanie witryny, jak i skupić się na możliwościach, które zwiększą jej wartość.
Kluczowe a zaraz najważniejsze jest stworzenie bezpiecznej witryny, czyli takiej, która posiada certyfikat SSL. Pozwala on na chronienie danych przesyłanych przez użytkowników strony WWW. Kolejnym istotnym elementem jest prosty i przejrzysty układ, a także zadbanie o mobilne wersje strony – responsywność strony. Warto skupić się też na szybkości strony WWW, wybierając odpowiedni hosting lub zmniejszyć rozmiar poszczególnych podstron. Optymalizacja nie obędzie się bez słów i fraz kluczowych, powiązanych z branżą. Dlatego istotne jest ich przemyślane dobranie. Frazy umieszcza się na całej stronie: w nagłówkach, w stopkach, czy w menu. Mimo tego, teksty SEO robią największą robotę, gdyż można w nich przemycić ogromną ilość słów i fraz kluczowych. Linkowanie wewnętrzne, świadomy wybór tytułów czy opisów podstron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania to coś, bez czego optymalizacja nie spełni swoich założeń.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który polega na podniesieniu pozycji witryny w wyszukiwarce Google. W momencie, w którym wpisujesz w wyszukiwarkę hasło „pozycjonowanie stron internetowych tanio”, roboty Google przeszukują w swoim indeksie wszystkie strony o podobnej tematyce i kierując się wieloma czynnikami, wyświetlają te, które według nich mają wysoką wartość merytoryczną i są przyjazne dla czytelników. Tym sposobem dokonują hierarchii i publikują listę stron.
Pozycjonowanie to nic innego jak dostosowanie elementów, które wpływają na ocenę strony przez Google. Celem tych działań jest pojawienie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Tych kluczowych elementów jest całkiem sporo, bo aż 200, każdy z nich w jakimś stopniu – mniejszym lub większym decyduje o miejscu w wyszukiwarce Google.
Działania off page poza witryną
Na pozycjonowanie oprócz optymalizacji ogromny wpływ mają również działania off page, czyli takie, które wpływają na wysokość wyszukiwania, ale przeprowadza się je poza witryną. Do tych działań zalicza się link building, sprowadzanie ruchu na witrynę czy uwiarygadnianie witryny. Pierwsze z nich – link building polega na umieszczaniu na różnych forach czy platformach linków do naszej witryny w formie wpisów, postów, a nawet posługując się komentarzami.
Różnice między pozycjonowaniem a optymalizacją strony
Kiedy już jesteś w stanie rozróżnić obydwa pojęcia, przyszedł czas na określenie różnic między nimi. Optymalizacja strony WWW to działania tylko na konkretnej stronie, mające za zadanie dostosować ją do wymogów Google. Wszystko po to, aby witryna działała poprawnie i była przyjemna w odbiorze dla czytelnika. Z kolei pozycjonowanie stron internetowych odnosi się do zwiększenia pozycji strony w wyszukiwarce Google na każdy możliwy sposób.
Teraz gdy pomyślisz: „pozycjonowanie, optymalizacja – różnice” bez dwóch zdań będziesz umiał je wymienić i nie będziesz błędnie posługiwał się tymi pojęciami wymiennie.