Jak znaleźć copywritera i to najlepszego?
Nie wiesz jak znaleźć copywritera. Obecnie jest wiele możliwości na znalezienie najlepszego copywritera dla Twojej firmy. W niniejszym artykule dowiesz się jakie kroki podjąć w procesie poszukiwania copywritera.
Jak znaleźć copywritera?
W obecnych czasach natknąć się można na wielu wybitnych copywriterów, a na licznych platformach Internetowych aż huczy od samozwańczych copywriterów freelancerów. Nie trudno jest znaleźć pracownika, jednak pytanie brzmi czy pierwsza lepsza osoba będzie odpowiadać na zapotrzebowania Twojej firmy. Jak znaleźć najlepszego copywritera?. Gdzie go w ogóle szukać? Jakie cechy posiada idealny kandydat? Jeśli zastanawiasz się na zatrudnieniem copywritera do swojej firmy i nie wiesz od czego zacząć to ten wpis na pewno rozjaśni Ci ten proces.
Jak znaleźć najlepszego copywritera – Krok pierwszy: określ swoje potrzeby
Najważniejszym i tak naprawdę decydującym krokiem jest wyjście od swoich potrzeb. Dlatego na początku należy ustalić priorytety firmy, określić to, co starasz się osiągnąć. Odpowiedz sobie na pytania:
- Kto jest twoich docelowym odbiorcą?
- Co chcesz przekazać?
Często nie znając swoich potrzeb poszukuje się copywritera, który zna się na wszystkim. Takie podejście może być bardzo zwodnicze, gdyż prowadzi do niepowodzenia w znalezieniu odpowiedniej osoby. Nie wynika to z faktu, że takich fachowców nie ma, a wskazuje jedynie, że jest to z reguły długotrwały i kosztowny proces. Takie podejście nie sprzyja rozwojowi firmy i nie wpływa na wzrost kapitału.
Dlatego jeśli zależy Ci na opłacalnym wyborze, na początku powinieneś sprecyzować potrzeby. Ich znajomość przed zatrudnieniem copywritera pozwoli na kompleksowe przekazanie mu Twojej wizji i pozwoli uniknąć niepotrzebnych korekt, które kosztują czas i pieniądze.
Jak znaleźć copywritera Krok drugi: określ cechy, jakie ma idealny copywriter
Znając już swoje potrzeb możesz z większą świadomością przejść do określenia profilu, interesującego Cię, pracownika. Bez względu na dziedzinę, dobry copywriter powinien wyróżniać się m.in.:
– Umiejętnościami twardymi:
- Wybitną znajomością pisanego języka polskiego
- Znajomością zasad SEO i marketingu
- Umiejętnością robienia researchu i krytycznym podejściem do wyszukanego materiału
– Umiejętnościami miękkimi:
- Lekkim piórem
- Kreatywnością
- Terminowością
- Otwartymi horyzontami
Sam określ jaki typ copywritera Cię interesuje i zdecyduj czy stawiasz na sposób pisania, znajomość zasad SEO, merytoryczną wiedzę branżową, czy może preferujesz osobę młodą, tryskającą nową energią i świeżą perspektywą.
Pamiętaj, że umiejętności, szczególnie te z grupy pierwszej, bez problemu można rozwijać. Poziom ich zaawansowania u potencjalnego pracownika zależy wyłącznie od Twoich potrzeb. Jeśli jeszcze nie masz ich określonych wróć do kroku pierwszego.
Weryfikacji doświadczenia copywritera możesz dokonać prosząc go o przesłanie CV, listu motywacyjnego lub portfolio. W przypadku osób z niewielkim bagażem doświadczeń warto wysłać test, sprawdzający umiejętności językowe i przeprowadzić rozmowę na żywo.
Jak znaleźć copywritera Krok trzeci: gdzie szukać najlepszego copywritera?
Teraz pewnie zadajesz sobie pytanie gdzie szukać osób z wyżej opisanymi kompetencjami. Jest wiele możliwości:
- Agencje copywritingowe/ firmy SEO
- Platformy dla copywriterów i giełdy tekstów
- Grupy zrzeszające copywriterów na platformach społecznościowych
- Serwisy ogłoszeniowe, na których Ty publikujesz ofertę pracy
- Serwisy ogłoszeniowe, na których ktoś szuka pracy
- Polecenia, marketing szeptany
Teraz skoro już wiesz od czego zacząć, jak i gdzie szukać, następny krokiem będzie rozpoczęcie poszukiwań najlepszego dla Ciebie i Twojej firmy kandydata. Powodzenia!
Julianna Skawińska