Jak prowadzić konto firmowe na Facebooku?
Facebook jest potężnym narzędziem marketingowym w XXI w. Prowadzenie firmowego profilu na tej platformie przyczynia się do ogromnego wzrostu zainteresowania klientów. Każdego dnia Facebooka odwiedza 1,84 mld osób, a spośród nich 4 mln co minutę zostawia polubienie. Skuteczne prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych znacznie wpływa na rozwój sprzedaży oferowanych usług. Jak prowadzić konto firmowe na Facebooku?
Najważniejsze założenia konta firmowego na Facebooku
Jeśli posiadamy już konto prywatne, z którego utworzyliśmy profil naszej firmy, musimy zadbać o stworzenie wizytówki. Najważniejsza jest strona główna fanpage’a, która musi być staranie zaprojektowana, by wzbudzać zainteresowanie.
- Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle – nawiązujące do firmy (animacja, video grafika)
- Informacje o stronie w zakładce profilu
- Dni otwarcia, godziny otwarcia, kontakt (numer telefonu, e-mail)
- „O nas” krótka historia firmy, z linkami do kanałów social media
- Opis rzeczowy tego, co oferujemy
- Znacznik z Google Maps z lokalizacją bezpośrednią do firmy
- Adres strony internetowej
- Menu, jeśli to restauracja
Konto firmowe na Facebooku
Należy zaplanować plan działania oraz harmonogram dodawania postów. Strona aktywna, która „żyje” to taka, która informuje o swoim istnieniu poprzez publikacje. Potencjalny klient, po dotarciu na naszą stronę, statystycznie zawsze przegląda ostatnie aktualności, dlatego ważne jest, żeby nie zostawiać zbyt długich przerw w częstotliwości dodawania postów.
Jak postować na stronie firmowej?
Posty tworzą zasięgi. Firmy widzą szansę na dotarcie do klienta poprzez budowanie zasięgów na podstawie interakcji profilu firmowego z klientem.
Ważne jest, by publikować różnorodne treści.
- Materiały video
- Grafiki
- Treści blogowe
- Infografiki
- Nowości z branży
- Ciekawostki
- Posty świąteczne i okolicznościowe
Publikowane treści muszą mieć sens, muszą zaciekawić i sprawić, że klient wejdzie w interakcję z naszym wpisem. Posty muszą być regularne, mogą pojawiać się raz-dwa razy w tygodniu.
Istotną kwestią jest tzw. Real Time Marketing, czyli nawiązywanie do wydarzeń, która dzieją się aktualnie, są na czasie, o których się dyskutuje. Takie wpisy powstają błyskawicznie, reagując na aktualne wydarzenia. Chwytliwy #hashtag pomaga w wypromowaniu takiego wpisu.
Dotarcie do klienta konto firmowe na Facebooku
Jeśli jesteśmy początkującą firmą, rozwijającą swoje kanały social media, możemy zacząć od promowania takiej firmy poprzez swoich znajomych. Użytkownicy Facebooka z twojej listy znajomych mogą zostać zaproszeni do polubienia strony, otrzymują oni specjalne powiadomienie o takiej ofercie.
Musisz oszacować, jakimi siłami dysponujesz. Czy możesz sobie pozwolić na dostarczanie odbiorcom treści blogowych, posiadasz materiał graficzne lub materiały video, infografiki, które nie będą zanudzały odbiorców długą warstwą suchego tekstu.
ZALETY PROWADZENIA konto firmowe na Facebooku
Facebook stwarza przedsiębiorcom wiele możliwości promowania, jeśli prowadzimy sklep, możemy tę platformę wykorzystać do bezpośredniej sprzedaży usług bądź towarów. Taki sklep możesz utworzyć poprzez odpowiedni szablon, oznaczać produkty, które bezpośrednio przekierowywać będą do sklepu internetowego.
Zalety, które świadczą o skuteczności prowadzenia profilu to min.
- Reklamowanie strony
- Reklamy spersonalizowane na podstawie lokalizacji, zachowań, zainteresowań
- Komunikacja z klientami na czacie
- Organizowanie konkursów, które mocno podbiją zasięgi
- Wizytówka firmy i wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu
Konto firmowe na Facebooku – opinie
Na Facebooku możemy też przeczytać opinie na swój temat. Są one bardzo ważne, ponieważ stanowią fundament między tym, co naszych klientów zadowala, a nad czym należy popracować, by nasze usługi były jak najlepszej jakości. Często klienci żalą się w komentarzach, a my zastanawiamy się, czy powinniśmy reagować. Tak, taka reakcja jest potrzebna dla obu stron, można poprosić klienta o bezpośredni kontakt telefoniczny, bądź rozwiązać sprawę w cztery oczy, czy poprzez konwersację na czacie.
Jeśli prowadzimy lokalną działalność, nastawioną na klienta miejscowego, zadbajmy o to, by angażować się w wydarzenia publiczne. Oczywiście samemu możemy się angażować w promowanie swojej firmy poprzez tworzenie wydarzeń.
PROFESJONALNE TREŚCI NA PROFILU FIRMOWYM
Żeby zadbać o profesjonalne prowadzenie swojej strony na Facebooku, należy udać się do specjalisty w tej dziedzinie. Z pomocą rusza usługa spersonalizowanych mediów, dzięki fachowcom twoja strona będzie spełniała wszystkie najważniejsze warunki prowadzenia biznesu na Facebooku.
Sukces leży na wyciągnięcie ręki, twoja firma może spełniać się w mediach tak,by przynosić zyski tobie i twojej firmie. Twoja oferta będzie różniła się na tle innych, przekonaj się sam, jak ważne jest to dla twojego biznesu.
Michał Toś