Jak działać w social media dla firm ?
Jak działać w social media dla firm? Kilka złotych zasad, które powinien znać każdy.
Chcesz dowiedzieć się jak działać w social media dla firm?
Social media daje ogromne możliwości. Pozwala budować i rozwijać biznes w internecie, jak również komunikować się z każdego miejsca na ziemi. Przeczytaj artykuł, a poznasz kilka zasad, jakimi warto się kierować, korzystając z mediów społecznościowych.
Social media dla firm – jak prowadzić?
-
Plan działania w Social media dla firm
Pomaga krok po kroku zaplanować, jak finalnie ma wyglądać post w social media dla firm. Bez doświadczenia można tu osiągnąć sukces, jednak niezbędne jest wykonanie kilku zadań, takich jak:
– pomysły na publikacje oraz cel
– zaplanowanie postów, tak by nie wstawiać ich codziennie pojedynczo
– regularność działań
– sprawdzanie raportów ilości odwiedzin, kliknięć czy komentarzy
– połączenie profilu social media z firmową stroną/sklepem internetowym
- Systematyczność
Dzięki systematycznemu prowadzeniu social media, kontakt z potencjalnym klientem jest stały, a on będzie wracał na nasze profile. Nie ma jasno określonego schematu, jak często powinno się wstawiać posty, jednak warto to robić co najmniej raz w tygodniu.
-
Ukazanie korzyści w Social media
Średnio 2/3 użytkowników internetu posiada aktywne konta na social media. Jak prowadzić, jak zaistnieć w sieci oraz czy odniesiemy sukces. Te pytania rodzą się w niemal każdej głowie przedsiębiorcy.
Oto kilka korzyści, które pokażą, że warto rozwijać swój biznes w sieci:
– szybsze i łatwiejsze dzielenie się treścią
– budowanie relacji
– obserwowanie działań konkurencji
– zwiększenie ruchu na stronie
– wyższa pozycja firmy w wynikach wyszukiwania
-
Udzielanie się w sieci
Duży wpływ na sukces w internecie daje dość częste, lecz nie nachalne udzielanie się w social media. Dla firm jak również dla amatorskich blogerów jest to pewnego rodzaju promocja. Wystarczy dodać komentarz, doradzając komuś, wklejając jednocześnie link do naszej strony.
Social media – kilka złotych zasad
-
Poznaj swoją grupę docelową
To osoby, do których kierujemy sprzedaż/usługę. Warto brać pod uwagę kilka aspektów, które pomogą nam w tym zadaniu. Są to:
– wiek
– płeć
– zainteresowania
– sytuacja rodzinna/materialna
– przekonania polityczne czy religijne
-
Używaj słów kluczowych
To frazy wpisane do wyszukiwarki, dzięki którym wyświetlane strony są dopasowane do naszych oczekiwań. Zazwyczaj składają się z 1-2 słów. Zależnie od tego, czego szukamy, można wpisać słowa ogólne lub bardziej sprecyzowane.
-
Dopasuj hashtagi
To słowo lub fraza poprzedzone znakiem „#”. Pomaga to grupować tematycznie zdjęcia oraz informacje w internecie. Dzięki temu użytkownik szybciej znajdzie to czego szuka. Najczęściej jest on używany w social media. Bez tajemnic i bez zbędnego szukania – takie staje się korzystanie z sieci przy pomocy hashtagów.