Dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów i jak to zmienić?

Prowadzisz stronę internetową, ale nie wiesz, dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów? Niniejszy tekst wskazuje na 4 powody stojące za brakiem jej popularności i tłumaczy, w jaki sposób możesz poprawić jej pozycję w sieci.
Dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów i jak to zmienić?
Strona internetowa to bardzo częsty element działalności firmy. Dlatego powinna stanowić jej wizytówkę, potwierdzającą jakość oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Jeżeli Twoja strona nie zdobywa klientów, a chcesz, żeby generowała aktywność, to przy jej prowadzeniu weź pod uwagę poniżej opisane niedociągnięcia.
4 powody dlaczego Twoja strona nie zdobywa klientów
-
Nie odpowiada na potrzeby klientów
Strona www z biegiem czasu prowadzi do zysków, ale nie jest ona tworzona bezpośrednio dla Ciebie. Jej odbiorcą są Twoi potencjalni klienci i właśnie dlatego dobra strona powinna rozwiązywać problemy osób ją odwiedzających. Jeżeli pomijasz ten najbardziej istotny cel prowadzenia internetowej działalności, to trudno liczyć na sukces.
Zmień swoje podejście! Dotychczasowi użytkownicy mogą Ci wiele powiedzieć o profilu potencjalnych odbiorców. Wykorzystaj dane o klientach, korzystając z np. Google Analytics.
Analityka internetowa umożliwi Ci obserwację zachowań użytkowników. Dlatego warto z niej korzystać, zamiast opierać swoje działania na własnych domysłach. Intuicja jest ważna przy prowadzeniu biznesu, ale na początku, nie mając dostatecznego doświadczenia, warto opierać się na twardych danych.
-
Układ strony i oprawa graficzna
Czy wiesz, że pierwsze 5 sekund wystarczy, żeby zdecydować czy chcesz dalej przeglądać daną stronę, czy nie? Osoby, które nie znają Twojej strony i działań Twojej firmy nie mają powodów, żeby wczytywać się w długie, nieefektowne wizualnie teksty. Twoim zadaniem jest przekonać ich, że jesteś osobą produkującą wartościowe treści. Dlatego należy podać je w jak najbardziej przystępnej formie, miłej dla oka. Pamiętaj:
- Aby zdjęcia, grafiki były obecne i miały wysoką jakość
- O eksponowaniu najważniejszych informacji o produkcie
Wygląd strony zaświadcza o wiarygodności Twojej firmy. Powinien być spójny z jej filozofią. Sama identyfikacja wizualna marki stanowi ważny czynnik zachęcający potencjalnego klienta do zakupu i zostania na dłużej.
-
Promocja firmy
Jeżeli Twoja strona nie widnieje jako popularna w wyszukiwarce internetowej, to być może zabrakło jej odpowiedniej promocji. W takich sytuacjach najlepiej sprawdzi się profil na mediach społecznościowych takich, jak Facebook czy Instagram. Dzięki tym serwisom można skorzystać z dodatkowo płatnych funkcji, za pomocą których promuje się swoją działalność.
Ponadto posiadania profilu swojej marki na social mediach wpływa na wiarygodność firmy i pozwala na budowanie trwalszych relacji z klientami. Na mediach społecznościowych pozyskuje się obserwatorów, którzy zostają na dłużej, a za pomocą fanpage’u bez problemu można przekierować ich na główną stronę Twojej firmy.
-
Optymalizacja strony internetowej – strategia SEO
Posiadanie profesjonalnie wykonanej strony to nie wszystko. Jeżeli chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, musisz posiadać strategię SEO, czyli zadbać o pozycjonowanie. Dzięki niej Twoja strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Dobry copywriter może w znacznym stopniu pomóc w wypromowaniu Twojej marki, dlatego warto skorzystać z pomocy ekspertów od pozycjonowania.
Traktujesz swoją stronę jako narzędzie do pozyskania klientów, ale nie generuje ona aktywności? Uwzględnij w swoich działaniach powyżej opisane aspekty, a o Twojej stronie będzie głośno. Powodzenia!
Julianna Skawińska