Czy logo jest ważne? 4 rzeczy które MUSISZ wiedzieć
Logotyp – 4 rzeczy które MUSISZ wiedzieć
Niektóre firmy rozpoczynają działalność i nie myślą o zainwestowaniu w atrakcyjny logotyp. Jest to standardowy błąd start-upów. Znak firmowy ma ogromny wpływ na sukces marki. Logo to wizualny element identyfikacji marki, a jakoże większość z nas jest wzrokowcami, profesjonalnie wykonane logo pomoże przyciągnąć klienta i zaistnieć na rynku. Co warto wiedzieć o logo? Dlaczego Twoja firma powinna mieć przyciągające wzrok logo?
- Logo przekazuje informacje. Profesjonalnie wykonane logo to nie tylko atrakcyjna grafika, ale przede wszystkim nośnik informacji na temat marki. Logo pokazuje Twoim odbiorcom, jaki jest charakter oraz oferta firmy. Może być statyczne lub dynamiczne, minimalistyczne lub ozdobne, męskie lub kobiece, klasyczne lub nowoczesne. Odpowiedni dobór koloru, stylu oraz formy powoduje, że odbiorca wie, czego może oczekiwać po marce. Logo powinno odwzorowywać wzorce i wartości marki, powinno być z nią identyfikowane, jest to bardzo ważne w tworzeniu marki.
- Logo jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji. Powinno być proste, estetyczne i miłe dla oka. Zapadać w pamięć, jego treść powinna być klarowna dla odbiorcy. Zbyt wiele szczegółów oraz skomplikowana grafika sprawią, że logo będzie nieczytelne i nieatrakcyjne. „Im mniej, tym więcej”.
- Stworzenie logo wydaje się banalnie proste. Nic bardziej mylnego. Stworzenie profesjonalnego logo, które będzie proste i atrakcyjne, a zarazem zawrze w sobie misję Twojej firmy to wiele godzin pracy i wiele odrzuconych wersji. Dlatego warto zlecić to ważne zadanie specjalistom.
- Są sytuacje, w których warto odświeżyć logo marki. Dotyczy to głównie sytuacji, gdy dotychczasowy znak stał się nieaktualny i wygląda staro na tle aktualnych projektów.
Nowe logo jest również dobrą inicjatywą wówczas, gdy firma zmieniła lub rozszerzyła charakter działalności. Odświeżony projekt będzie obwieszczać nowy start marki.
Tak więc, czy potrzebujesz logotyp ?
Stworzenie odpowiedniego znaku firmowego, który będzie utożsamiany i kojarzony z naszą firmą warto zlecić profesjonalnej agencji marketingowej. Taki znak powinien być przemyślany pod każdym względem, ponieważ od tego zależy sukces Twojej marki. Jeśli Twoja firma odniesie kiedyś ogromny sukces, będzie to zasługa właśnie zaprojektowanego przez nas logo i jego rozpoznawalności na rynku.