Czego szukają inwestorzy?

Jak myślisz czego szukają inwestorzy?
Jeśli zdecydujesz się poszukać zewnętrznego finansowania dla swojej firmy, dobrze jest wiedzieć, czego szukają potencjalni inwestorzy w ramach okazji inwestycyjnej. Partnerstwa publiczno-prywatne zazwyczaj działają łącząc zarówno finansowanie rządowe, jak i prywatne środki pieniężne lub podobne możliwości finansowania.
Praktyczne wsparcie – przygotowanie inwestora
pomogą Ci w planowaniu biznesowym i modelowaniu, dzięki czemu będziesz mógł zaprezentować się przed potencjalnymi sponsorami.
Możliwości sieciowe – społeczność i współpraca. Sprawdź każde lokalne i wirtualne wydarzenia i warsztaty w Twojej okolicy.
Połączenie z inwestorami – dostęp do finansowania jest częścią sieci organizacji wspierających finansowanie polskich przedsiębiorstw.
Czego szukają inwestorzy
1) Okazja rynkowa
Kiedy inwestor zapewnia finansowanie kapitałowe, szuka zwrotu z tej inwestycji.
Zazwyczaj inwestor będzie szukał 5- do 7-krotnego zwrotu z inwestycji w okresie 5 lat. Inwestor kapitału podwyższonego ryzyka może dążyć do 30-krotnego zwrotu z inwestycji.
Oznacza to, że musi istnieć duży rynek, aby zapewnić inwestorowi duże możliwości.
Sklep internetowy Magento zaprojektowany z myślą o zarabianiu wyposażony we wszystkie niezbędne narzędzia uczynią z Ciebie skutecznego sprzedawcę
Prezentacja pomoże Ci zilustrować, jaką pracę będziesz wykonywać i w jaki sposób wejdziesz na ten rynek.
Księga identyfikacji wizualnej pozwoli zbudować mocna markę, która wzbudzi zaufanie inwestorów
2) Świetny zespół
Na początku działalności może istnieć tylko jeden założyciel – możesz mieć niesamowite umiejętności i ogromną wiedzę na temat domeny.
Rzadko jednak zdarza się, aby jedna osoba miała wszystkie umiejętności potrzebne do prowadzenia dobrze funkcjonującego biznesu. Na przykład może być nierealne, aby jedna osoba była odpowiedzialna za produkcję, operacje, finanse i sprzedaż.
Jeśli inwestorzy widzą zróżnicowany zestaw umiejętności, pomoże to złagodzić część ryzyka związanego z inwestowaniem w biznes. Jeśli świetnego zespołu jeszcze nie ma, powinieneś przynajmniej stworzyć plan rekrutacji go.
Zatrudnienie Zespołu projektowego który posiada specjalistów z różnych zakresów przełoży się na sukces Twojego przedsięwzięcia
3) Walidacja technologiczna i handlowa
Uzyskanie dofinansowania może być trudne przy pomocy samego pomysłu. Jeśli jesteś na bardzo wczesnym etapie rozwoju firmy, zacznij od udania się do lokalnego urzędu skarbowego. Tam możesz mieć dostęp do niewielkich środków finansowych.
Jeśli potrzebujesz wysokiego poziomu inwestycji, potrzebujesz produktu lub usługi z weryfikacją technologiczną i handlową.
Walidacja technologiczna. Obejmuje pokazanie, że Twój produkt działa, a Ty pokazałeś go klientom, którzy mogą ręczyć, że działa.
Walidacja handlowa. Obejmuje wykazanie, że rozmawiałeś z klientami, którzy zobowiązali się lub pomyślnie kupili Twój produkt. Na tym etapie możesz już mieć dochody lub rosnące przychody.
4) Startup / dopasowanie do inwestora
Podczas badania ścieżki inwestycyjnej należy pamiętać, że właściciele firm również muszą rygorystycznie zbadać inwestora.
Zwróć uwagę na: doświadczenia inwestorów ze start-upami, doświadczenia inwestorów w branży, gdzie inwestor jest w cyklu finansowania / pozycjonowanie w portfelu inwestora. Czy inwestor zainwestował wcześniej? Czy zamierzają również uczestniczyć w następnym etapie finansowania?
Ostatecznie, czy to jest ktoś, z kim chcesz robić interesy?
Jaki jest cel prezentacji dla inwestorów?
Prezentacja to narzędzie, z którego korzystają startupy, aby zaprezentować swoją działalność inwestorom. Nie zawierasz umów z kimś przypadkowym, ale generujesz zainteresowanie i przechodzisz do kolejnych kroków dzięki imponującym wynikom.
Co składa się na prezentację dla inwestorów?
1) Cel firmy
Zdefiniuj biznes jednym, deklaratywnym zdaniem. Zleć prosty, przekonujący, wpływowy i zapadający w pamięć artykuł o tym, co robisz.
2) Problem
Opisz problem klienta i nakreśl, w jaki sposób klient rozwiązuje ten problem dzisiaj. Warto spojrzeć na to z perspektywy klienta.
3) Rozwiązanie
Zademonstruj propozycję wartości swojej firmy, aby uczynić życie klienta lepszym. Podaj ogólne wyjaśnienie, które odnosi się do punktu widzenia klienta.
4) Czas – dlaczego teraz?
Zdefiniuj najnowsze trendy, dzięki którym Twoje rozwiązanie będzie możliwe. Opisz, dlaczego teraz jest czas na inwestycje.
Artykuł sponsorowany to wciągające teksty nawiązujące do konkretnych produktów, całej oferty lub branży klienta
5) Wielkość rynku
Profiluj klienta, którego obsługujesz. Przedstaw wiarygodne założenia wraz z liczbami, aby je potwierdzić.
6) Konkurencja
Wymień konkurentów i przewagi konkurencyjne. Pokaż, jakie bariery musisz pokonać, nawet jeśli nie masz bezpośrednich konkurentów.
7) Produkt
Może to być linia produktów i / lub proces rozwoju. Inwestorzy mogą nie być zainteresowani opracowywaną przez Ciebie konkretną technologią, więc upewnij się, że koncentrujesz się na wymiarach produktu, które zapewniają przewagę konkurencyjną i skalowalność.
8) Model biznesowy
Może to obejmować model przychodów, model cenowy, model sprzedaży i dystrybucji i nie tylko. Rozważ skorzystanie z modelu jednostronicowego biznesplanu używanego do zrozumienia Twojej firmy i wymyślenia przekonującej narracji.
9) Zespół
Kim są założyciele i zarząd? Czy masz radę dyrektorów lub radę doradców, którą warto zaprezentować? Czy istnieje zespół, który ma całą wiedzę, aby wykonać wszystko, o czym mówisz?
10) Finanse
Ogólne podsumowanie następnych 3-5 lat. Obejmuje to rachunek zysków i strat, bilans, podsumowanie przepływów pieniężnych i tabelę pułapów.
Przeprowadź Audyt Strony Internetowej dowiedz się co należy zrobić aby poprawić działalność Twojej firmy.
Sprawdź online prezentacje dużych firm. Firmy takie jak Airbnb, Facebook i Tinder udostępniają prezentacje online. Łączy ich tylko to, że mają wygląd i styl, który jest odpowiedni dla ich działalności. Zdobądź więcej niż jedną przewagę konkurencyjną. Mogą to być zalety bardzo subtelne, ale widoczne w całym modelu biznesowym. Przygotowanie inwestora może być zniechęcającym i denerwującym procesem. Zacznij od odwiedzenia strony internetowej Urzędu Pracy zbadania jednego z ich programów filarowych. To Ci pomoże w planowaniu i modelowaniu biznesowym
Maciej Felczak