Blog firmowy WordPress. Czy warto go prowadzić i jak?
Blog firmowy WordPress jako forma komunikacji marketingowej
Wciąż nie każde przedsiębiorstwo decyduje się na posiadanie bloga firmowego, mimo oczywistych korzyści, jakie może on przynieść. Czy można prowadzić działalność bez niego? Tak. Ale zalety z pewnością przewyższają czas i koszty, jakie będziesz musiał poświęcić.
Blog firmowy — gdzie założyć? Po co prowadzić?
Po co pisać bloga firmowego?
Jest szereg zalet, dla których powinieneś się zastanowić nad stworzeniem eksperckiego bloga firmowego WordPress z Twojej branży.
-
- Ruch na stronie. Niekoniecznie tylko dlatego, by uzyskać natychmiastową konwersję w postaci sprzedaży. W obecnych czasach odchodzi się od takiego podejścia. Warto raczej zbudować długofalową więź z klientem, sprawić, by wracał po kolejne eksperckie treści i pozwolić, by sam zdecydował się na niejeden zakup w Twoim sklepie. Trzeba uczynić go stałym konsumentem dóbr, które oferujesz. Modna ostatnio koncepcja lejka sprzedażowego łagodnie prowadzi użytkownika do sprzedaży. Co więcej, pozwala „śledzić” jego ruchy i w odpowiednich miejscach w internecie (tam, gdzie wchodzi) prezentować mu Twoją reklamę.
- Punkt 2 prowadzi nas do konkretnych treści sprzedażowych. Od czasu do czasu możesz napisać tekst, prezentujący różne modele z oferty, którą masz na stanie, np. Porównanie drzwi przesuwnych. Jak wybrać drzwi przesuwne na taras? w którym wyeksponujesz zalety Twojego towaru. Stajesz się jakby konsultantem sprzedażowym i jest duża szansa, że z Twojego polecenia co najmniej kilka osób kliknie w linki prowadzące do sklepu.
- Pozycja eksperta. Intencjonalnie lub nie, ale staniesz się ekspertem. Oczywiście, wymaga to czasu i regularności, a także dostarczania wartościowych treści. Możesz pokazywać i objaśniać, jak samemu zamontować okno, naprawić kran czy sadzić kwiaty (w zależności od tego, co wiąże się z Twoim sklepem).
- Wsparcie dla sklepu. W sklepie nie codziennie wprowadzasz coś nowego. A wyszukiwarki lubią nowe treści. Dlatego blog firmowy może stać się doskonałym wsparciem dla ruchu w sklepie. Nasycasz odpowiednimi, często szukanymi frazami długiego ogona swojego bloga i, co najlepsze, dzieje się to w sposób naturalny.
- Powiązanie z innymi kanałami dotarcia do klienta. Powiąż bloga z You Tube, LinkedIn, Facebookiem, a nawet TikTokiem. W ten sposób małe strumyczki klientów trafiające do Ciebie z różnych platform mogą zmienić się w dużą rzekę zamówień.
Chcesz notować dużą liczbę wejść na Twojego bloga, a nie masz pomysłu, jak to zrobić. Postaw na profesjonalne treści.
Blog firmowy WordPress— jak prowadzić?
Jak prowadzić blog firmowy WordPress? Przykłady pokazują, że istotne będą niżej wymienione kwestie.
- Daj wartościowe treści. Np. prowadzisz sklep ze zdrową żywnością. To wymarzony temat do bloga. Niech Twój blog nie będzie tylko jedną wielką reklamą produktów czy usług. Konsumenci lubią sami podejmować decyzje.
- Odpowiadaj na to, czego ludzie szukają. Strony takie jak np. Semstorm naprawdę pomagają w znalezieniu tego, co często pojawia się w pasku wyszukiwania. Układaj tematy dokładnie według tego. Trzymając się przykładu sklepu ze zdrową żywnością, może to być np. Jak ugotować brązowy ryż?, Czym zastąpić jajka?, Co zrobić z resztek po mleku kokosowym?
- Rób lookbooki, czyli galerie zdjęć, prezentujące Twoje nowe produkty. Wymyśl atrakcyjną formę prezentacji, podepnij linki sprzedażowe i… licz zyski. Obecnie są popularne głównie w branży modowej, ale jako że konsumenci coraz więcej kupują przez internet, chcą widzieć np. aranżacje. W tym pomaga blog firmowy. Zalety takiego podejścia są duże, bowiem możesz liczyć np. na dodatkową sprzedaż akcesoriów.
- Szukaj ciekawych tematów. Fora internetowe, rozmowy z klientami, zagraniczne blogi mogą dostarczyć wielu inspiracji.
Czy powyższy wpis zainspirował Cię do stworzenia bloga firmowego? Jeśli tak, to gratuluję. Pamiętaj, że każda wytworzona rzecz, która jest na świecie, najpierw zaistniała jako idea w czyjejś głowie.
Jeśli potrzebujesz ekspertów w dziedzinie tworzenia treści, zajrzyj na https://forestdion.pl/produkt/seo-copywriting/ref/44.ożytków firmie. Czy już go prowadzisz? Jeśli nie, to zacznij!